Když procesor nestíhá aneb proč u nás ve Far Cry 6 Radeony nedrtí GeForce | Kapitola 8
Seznam kapitol
Zaráží vás, že se výsledky testů grafik napříč weby někdy výrazně liší? Podíváme se na jednu z mnoha příčin. Vezmeme si tentokrát jen jedinou hru a v unikátním testu ji pořádně rozpitváme na sestavě s Ryzenem 9 5900X a Core i7-13700K a Radeonu RX 7900 XTX, GeForce RTX 4080 a RTX 4090. Uvidíte, jak extrémně může někdy výsledky ovlivnit jenom jiná testovací platforma.
Ryzen R9 5900X + GeForce RTX 4090 – výkon bez DXR
Globální nastavení Ultra, DXR Reflections OFF, DXR Shadows OFF
První graf asi zase tak překvapivý není. S vypnutým ray tracingem je snímková frekvence vyšší.
To překvapení se ukrývá v druhém grafu. S vypnutým ray tracingem je vytížení grafického čipu vyšší, než pokud jej zapnete. Ve 4K je to 91,2 % (s RT 83,2 %), v rozlišení 2560 × 1440 je průměrné vytížení 57,5 % (s RT 54,5 %). Ve full HD je už bez ray tracingu naopak mírně nižší (47,9 vs 50,5 %). Ale s ohledem na to, že se mezi 1440p a 1080p jen minimálně liší jak vytížení GPU, tak snímková frekvence navzdory tomu, že grafika renderuje skoro dvakrát větší obraz, to už asi nemá moc smysl řešit, v enginu už se děje bůh ví co.
Níže máte ještě detailní průběhy. V první sadě grafů jsou vždy výsledky ze všech tří rozlišení (vždy jde o jedno z měření v daném rozlišení), dílčí měření v jednotlivých rozlišeních jsou pak pod nimi.
Průběh snímkové frekvence a dalších, všechna rozlišení
3840 × 2160, Ultra, DXR Reflections OFF, DXR Shadows OFF, jednotlivá měření
2560 × 1440, Ultra, DXR Reflections OFF, DXR Shadows OFF, jednotlivá měření
1920 × 1080, Ultra, DXR Reflections OFF, DXR Shadows OFF, jednotlivá měření