Když procesor nestíhá aneb proč u nás ve Far Cry 6 Radeony nedrtí GeForce | Kapitola 9
Seznam kapitol
Zaráží vás, že se výsledky testů grafik napříč weby někdy výrazně liší? Podíváme se na jednu z mnoha příčin. Vezmeme si tentokrát jen jedinou hru a v unikátním testu ji pořádně rozpitváme na sestavě s Ryzenem 9 5900X a Core i7-13700K a Radeonu RX 7900 XTX, GeForce RTX 4080 a RTX 4090. Uvidíte, jak extrémně může někdy výsledky ovlivnit jenom jiná testovací platforma.
Ryzen R9 5900X + GeForce RTX 4090 – vliv odrazů DXR na výkon
Ultra, DXR Reflections ON, DXR Shadows OFF
Ve Far Cry 6 lze s využitím ray tracingu vykreslovat odrazy a stíny. V první sadě testů jde o odrazy, které jsou na výkon grafiky podstatně náročnější než stíny.
V následující sadě grafů a průběhů je srovnání měření ve všech třech rozlišeních. Každé nastavení jsem měřil třikrát, většinou jsem do srovnání vzal výsledek prostředního měření.
Ještě alespoň průměry z jednotlivých měření, průběhy dílčích měření ani uvádět nebudu, už tak je těch grafů až nad hlavu.
3840 × 2160, Ultra, DXR Reflections ON, DXR Shadows OFF, tři měření
2560 × 1440, Ultra, DXR Reflections ON, DXR Shadows OFF, tři měření
1920 × 1080, Ultra, DXR Reflections ON, DXR Shadows OFF, tři měření
Ryzen R9 5900X + GeForce RTX 4090 – vliv stínů DXR na výkon
3840 × 2160, Ultra, DXR Reflections OFF, DXR Shadows ON
3840 × 2160, Ultra, DXR Reflections OFF, DXR Shadows ON, jednotlivá měření
2560 × 1440, Ultra, DXR Reflections OFF, DXR Shadows ON, jednotlivá měření
1920 × 1080, Ultra, DXR Reflections OFF, DXR Shadows ON, jednotlivá měření