Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce

Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

4. 11. 2013 03:00 60

Seznam kapitol

1. Frostbite engine třetí generace 2. Výsledky GK při nastavení grafiky Medium 3. Výsledky GK při nastavení grafiky High 4. Výsledky GK při nastavení grafiky Ultra 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

Protože je Battlefield 4 je opět postaven na enginu Frostbite, není podoba s předchozím dílem překvapením. Došlo však i k řadě vylepšení a Battlefield 4 je jednou z nejhezčích her současnosti. Špičkový je také fyzikální engine, především destrukce. Nároky záleží na nastavení detailů. Po snížení si zahrají i majitelé slabších PC.

Reklama

Terrain Decoration

 Terrain Decoration Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Terrain Decoration Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Při snížení nastavení Terrain Decoration se přestanou vykreslovat některé minoritní vzdálené předměty, jako jsou krabice. Rozdíl v grafice je jen malý, výkon po snížení poskočil o jeden snímek za sekundu.

Antialiasing Deferred

 Antialiasing Deferred 4× MSAA (po najetí myší se zobrazí Off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Antialiasing Deferred 4× MSAA (po najetí myší se zobrazí Off)

Nastavení Antialiasing Deferred mění kvalitu efektu plnohodnotného vyhlazování hran. Ten je schopen opravit takové vady, jako jsou nespojité linie u jeřábu v pozadí. Nevýhodou tohoto efektu jsou vyšší hardwarové nároky, při vypnutí nejčastěji používaného režimu 4× MSAA vzrostl výkon z 40 na 53 fps.

Antialiasing Post

 Antialiasing Post High (po najetí myší se zobrazí Off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Antialiasing Post High (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt post processing vyhlazování snadno opraví kontrastní vady, jako jsou zuby na detailu blízkého oplocení. Nevýhodou efektu je mírné rozmazání celého obrazu, výhodou nízké hardwarové nároky. Výkon se po vypnutí post processing vyhlazování vůbec nezměnil.

Ambient Occlusion

 Ambient Occlusion HBAO (po najetí myší se zobrazí Off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Ambient Occlusion HBAO (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt ambientní okluze přidává stíny do tmavých míst a tím pomáhá zlepšovat realističnost celé hry. Výkon po vypnutí efektu ambientní okluze vzrostl z 29 na 34 fps.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

 Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita  Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita


Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)

Rozdíly mezi nejvyšším (Ultra) a nejnižším (Low) nastavením detailů jsou spíše menší. Týkají se chybějících odlesků, nižšího rozlišení některých textur, chybějících menších vzdálených objektů nebo chybějícího vyhlazování hran. Rozdíl ve výkonu je přesto obrovoský, s AMD Radeonem HD 7870 jsem v rozlišení 2560 × 1440 px naměřil nárůst z 25 na 71 u první a z 28 na 81 fps u druhé scény.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama