Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce | Kapitola 8
Seznam kapitol
Protože je Battlefield 4 je opět postaven na enginu Frostbite, není podoba s předchozím dílem překvapením. Došlo však i k řadě vylepšení a Battlefield 4 je jednou z nejhezčích her současnosti. Špičkový je také fyzikální engine, především destrukce. Nároky záleží na nastavení detailů. Po snížení si zahrají i majitelé slabších PC.
Terrain Decoration
Při snížení nastavení Terrain Decoration se přestanou vykreslovat některé minoritní vzdálené předměty, jako jsou krabice. Rozdíl v grafice je jen malý, výkon po snížení poskočil o jeden snímek za sekundu.
Antialiasing Deferred
Nastavení Antialiasing Deferred mění kvalitu efektu plnohodnotného vyhlazování hran. Ten je schopen opravit takové vady, jako jsou nespojité linie u jeřábu v pozadí. Nevýhodou tohoto efektu jsou vyšší hardwarové nároky, při vypnutí nejčastěji používaného režimu 4× MSAA vzrostl výkon z 40 na 53 fps.
Antialiasing Post
Efekt post processing vyhlazování snadno opraví kontrastní vady, jako jsou zuby na detailu blízkého oplocení. Nevýhodou efektu je mírné rozmazání celého obrazu, výhodou nízké hardwarové nároky. Výkon se po vypnutí post processing vyhlazování vůbec nezměnil.
Ambient Occlusion
Efekt ambientní okluze přidává stíny do tmavých míst a tím pomáhá zlepšovat realističnost celé hry. Výkon po vypnutí efektu ambientní okluze vzrostl z 29 na 34 fps.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi nejvyšším (Ultra) a nejnižším (Low) nastavením detailů jsou spíše menší. Týkají se chybějících odlesků, nižšího rozlišení některých textur, chybějících menších vzdálených objektů nebo chybějícího vyhlazování hran. Rozdíl ve výkonu je přesto obrovoský, s AMD Radeonem HD 7870 jsem v rozlišení 2560 × 1440 px naměřil nárůst z 25 na 71 u první a z 28 na 81 fps u druhé scény.