Potřebují duální karty i dvojnásobně výkonný procesor? | Kapitola 3
Seznam kapitol
O duálních monstrech GeForce GTX 590 a Radeonu HD 6990 se traduje, že je nemá smysl provozovat bez přetaktovaných procesorů AMD Phenom II X6 a Intel Core i7. Rozhodli jsme se zjistit, jestli to tak opravdu je. Vzali jsme GeForce GTX 590, monitor s rozlišením 2560 × 1440 px a změřili výkon s celkem šestnácti procesory.
Testovací sestavy
Přehled testovaných procesorů jsem uvedl už v minulých dvou kapitolách, nyní tedy ke zbytku sestavy. Základní desky se pochopitelně lišily dle jednotlivé testovací platformy a procesory jsem vždy benchmarkoval na základní frekvenci. Operační paměť jsem použil od společnosti Kingston a to dva 2GB DDR3 moduly na frekvenci 1600 MHz u platforem AM3, LGA1155/1156 a tři 2GB moduly DDR3 na též frekvenci u LGA1366.
Testoval jsem s grafickou kartou nVidia GeForce GTX 590 s nejnovějšími ovladači GeForce 275.33 pod operačním systémem Windows 7 v 64bitové verzi Ultimate.
Metodika testování
Abych co možná nejvíce navodil reálné podmínky, testoval jsem pouze v rozlišení 2560 × 1440 px na nejvyšší nastavení her s vysokou úrovní vyhlazování. Toto nastavení totiž odpovídá potenciálu karty a v těchto nastaveních uživatelé těchto karet hrají. Testovat v nižších rozlišeních bez vyhlazování hran by nemělo smysl. Ačkoliv by se limitace nízkým výkonem procesoru projevila dříve, pro hraní v nižších nastaveních bohatě postačí méně výkonné karty a výsledky by byly zavádějící.
Testovací hry
Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu FRAPS hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.
F1 2010 — Testuji projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).
Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální včetně nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech včetně dodatečných efektů fyziky. AA nastaveno ve hře.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům hry bylo nastavení grafiky jen High.
Serious Sam HD: The Second Encounter — Nejnovější díl Serious Sama jsem hrál hned na začátku první mise v džungli. Nastavení hry bylo Ultra včetně osminásobného vyhlazování hran.
Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry je maximální, AA zapínám ve hře.
World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.