Retry? Některé technologie je třeba zkusit znovu!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Retry? Některé technologie je třeba zkusit znovu!

Retry? Některé technologie je třeba zkusit znovu! | Kapitola 2

Michal Rybka

Michal Rybka

44

Seznam kapitol

1. Virtuální realita 2. Hraní streamovaných her 3. Chytré hodinky 4. Magnetické pásky 5. Vysoce odolné BluRay 6. Základní příjem

Některé technologie vypadají přežile anebo nesmyslně – přišly prostě příliš brzy anebo se zdálo, že nedávají smysl. Čas nám ale pokročil, ty internety zrychlily, kmitočty narostly, litografie se zjemnila, cena spadla a zkrátka a dobře má smysl podívat se na věci kdysi zavržené a dát jim druhou šanci.

Reklama

Streaming her

Osobně jsem měl o funkčnosti herního streamingu docela velké pochybnosti. Dovedl jsem si představit lokální streamování ze serveru například v hotelu a podobně. Nvidia nám na Nvidia Shield Android TV ukázala, že je možné streamovat obsah nejenom lokálně, z vašeho PC, ale také přes internet. Jejich služba GeForce NOW funguje u nás velmi obstojně, což je dané tím, že mají servery poměrně blízko České republice.

Retry? Některé technologie je třeba zkusit znovu!
i Zdroj: PCTuning.cz

Nároky na připojení nevyhoví pravda v každé vísce naší krásné vlasti, minimem je 10 Mbit/s, pro 720p a 60 fps to vyžaduje 20 Mbit/s a pro FullHD přenos obrazu v 60 fps pak 50 Mbit/s. To je poměrně hodně i na Prahu a dovedu si představit, že pokud se tato technologie rozšíří, docela dost to zatíží infrastrukturu. Dále pak je nutné, aby ping na nejbližší datacentrum Nvidie bylo pod 60 ms, což u nás reálné je, byť pravděpodobně ne všude a pravděpodobně ne tehdy, pokud jste na internet připojeni přes Wi-Fi, protože u něj na větší vzdálenosti odezva docela brutálně osciluje například v závislosti na počasí anebo na tom, jestli mezi vámi a access pointem například projíždí traktor.

Retry? Některé technologie je třeba zkusit znovu!
i Zdroj: PCTuning.cz

Di rivendalehall - originally posted to Flickr as Up up and away,
CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4403076

Buď jak buď herní streaming reálný je – a pokud by se datacentra rozumně rozšířila, mohlo by to fungovat. Výhoda je jasná, minimální potřebný výkon u klienta, který se přenáší na poskytovatele služby a infrastrukturu. Poskytovatel může škálovat efektivněji a lepší důvod k posílení infrastruktury asi nenajdeme.

Děsím se jen času mezi 18–22. hodinou, toho času strašného, děsivého, kdy se všichni budou snažit napojit na netflixy, primy, geforcenowy a další služby. Zátěžový peak bude hrozný.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama