Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX

Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

8. 3. 2013 03:00 133

Seznam kapitol

1. Upravený engine z minulých dílů 2. Výsledky GK s nastavením High 3. Výsledky GK s nastavením Ultimate 4. Výsledky GK s nastavením Ultimate a 2× SSAA 5. Vliv procesoru na hru při nastavení High 6. Vliv procesoru na hru při nejvyšším nastavení vč. AA
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Vliv nastavení na hru IV 11. Galerie in game screenshotů 12. Závěr

Kdo ve hrách Tomb Raider nikdy neobdivoval virtuální hrdinku Laru Croft, nemůže se snad vůbec počítat mezi pravověrné hráče. Po odmlce se série vrací na naše monitory a je plná síly. Platí to i pro technické zpracování, které vypadá parádně. Příjemně překvapí především zpracování vlasů pomocí technologie AMD Tress FX.

Reklama
Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
i Zdroj: PCTuning.cz

Tomb Raider je při nejvyšším nastavení všech detailů velmi náročnou hrou, detaily tak bude muset snižovat většina majitelů slabších počítačů. Naštěstí je k dispozici řada položek a většina z nich frameratu o něco pomůže. Vliv jednotlivých nastavení na hru jsem měřil s kartou nVidia GeForce GTX 660 v rozlišení 1920 × 1080 px se zapnutým vyhlazováním FXAA.

Texture Quality

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Texture Quality Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíl v kvalitě grafiky při nízkém a vysokém rozlišení textur je jasně patrný na první pohled. Přesto výkon vzrostl jen mírně z 35 na 37 fps. Snižovat kvalitu textur má smysl jen u karet s malým množstvím paměti, přibližně od 512 MB níže.

Texture Filter

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Texture Filter Anisotropic 16× (po najetí myší se zobrazí Bilinear)

Pod jménem Texutre Filter se skrývá efekt anizotropního filtrování, které zabraňuje rozmazání vzdálených textur. Výkon po snížení vzrostl o jeden snímek za sekundu na 31 fps.

Hair Quality

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Hair Quality Tress FX (po najetí myší se zobrazí Normal)

Zcela zásadním nastavením je kvalita vlasů. Ta totiž mění, zda se pro vykreslování vlasů bude používat v současnosti asi nejlepší technologie Tress FX nebo se vlasy vykreslí ve standardní kvalitě. Rozdíl v grafice je jasně patrný (nejlépe v pohybu), současně je však nastavení velmi náročné na výkon počítače. Po snížení framerate vzrostl z 36 na 54 fps!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama