Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX | Kapitola 7
Seznam kapitol
Kdo ve hrách Tomb Raider nikdy neobdivoval virtuální hrdinku Laru Croft, nemůže se snad vůbec počítat mezi pravověrné hráče. Po odmlce se série vrací na naše monitory a je plná síly. Platí to i pro technické zpracování, které vypadá parádně. Příjemně překvapí především zpracování vlasů pomocí technologie AMD Tress FX.
Tomb Raider je při nejvyšším nastavení všech detailů velmi náročnou hrou, detaily tak bude muset snižovat většina majitelů slabších počítačů. Naštěstí je k dispozici řada položek a většina z nich frameratu o něco pomůže. Vliv jednotlivých nastavení na hru jsem měřil s kartou nVidia GeForce GTX 660 v rozlišení 1920 × 1080 px se zapnutým vyhlazováním FXAA.
Texture Quality
Texture Quality Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Rozdíl v kvalitě grafiky při nízkém a vysokém rozlišení textur je jasně patrný na první pohled. Přesto výkon vzrostl jen mírně z 35 na 37 fps. Snižovat kvalitu textur má smysl jen u karet s malým množstvím paměti, přibližně od 512 MB níže.
Texture Filter
Texture Filter Anisotropic 16× (po najetí myší se zobrazí Bilinear)
Pod jménem Texutre Filter se skrývá efekt anizotropního filtrování, které zabraňuje rozmazání vzdálených textur. Výkon po snížení vzrostl o jeden snímek za sekundu na 31 fps.
Hair Quality
Hair Quality Tress FX (po najetí myší se zobrazí Normal)
Zcela zásadním nastavením je kvalita vlasů. Ta totiž mění, zda se pro vykreslování vlasů bude používat v současnosti asi nejlepší technologie Tress FX nebo se vlasy vykreslí ve standardní kvalitě. Rozdíl v grafice je jasně patrný (nejlépe v pohybu), současně je však nastavení velmi náročné na výkon počítače. Po snížení framerate vzrostl z 36 na 54 fps!