Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX

Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX | Kapitola 12

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

8. 3. 2013 03:00 133

Seznam kapitol

1. Upravený engine z minulých dílů 2. Výsledky GK s nastavením High 3. Výsledky GK s nastavením Ultimate 4. Výsledky GK s nastavením Ultimate a 2× SSAA 5. Vliv procesoru na hru při nastavení High 6. Vliv procesoru na hru při nejvyšším nastavení vč. AA
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Vliv nastavení na hru IV 11. Galerie in game screenshotů 12. Závěr

Kdo ve hrách Tomb Raider nikdy neobdivoval virtuální hrdinku Laru Croft, nemůže se snad vůbec počítat mezi pravověrné hráče. Po odmlce se série vrací na naše monitory a je plná síly. Platí to i pro technické zpracování, které vypadá parádně. Příjemně překvapí především zpracování vlasů pomocí technologie AMD Tress FX.

Reklama
Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv grafika v pořadí jedenáctého pokračování série Tomb Raider není tak špičková, jako před dvěma týdny vydaný Crysis 3, stydět se rozhodně nemusí. Grafika je detailní a plná moderních efektů. Vedle výborně implementovaných a využitých efektů Depth of Field nebo teselace musím vyzdvihnout především zpracování hlavní hrdinky Lary Croft. Nemyslím teď její krásu, ale detailní zpracování celé postavy a především hlavy. Detailnost obličeje a provedení mimiky je jednoduše skvělé. Ještě více se mi pak zamlouvá zpracování vlasů pomocí technologie AMD Tress FX. Škoda jen chybně nastavených hranic pro kolizi s rameny. To by ale neměl být problém opravit a během několika dní očekávám patřičný patch.

Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
i Zdroj: PCTuning.cz

Co se týče hardwarových nároků, „se vším naplno“ je Tomb Raider skutečně velmi náročnou hrou. Pokud si vystačíte s post processing vyhlazováním hran FXAA, bude vám stačit „jen“ highendová grafická karta řady nVidia GeForce, případně AMD Radeon z vyšší střední třídy. Pokud byste si rádi zapnuli i plnohodnotný režim vyhlazování SSAA, měli byste mít v počítači alespoň AMD Radeon HD 7970, případně některou z extrémních grafických karet typu GeForce GTX Titan či patřičně výkonné SLI/CrossFire zapojení. Nízké jsou naopak nároky na výkon procesoru, bohatě postačí levný dvoujádrový procesor řady Intel Pentium nebo nejslabší modely řady AMD FX.

Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv jsou hardwarové nároky při nejvyšším nastavení detailů skutečně velmi vysoké, není nutné se jich děsit. Pokud se totiž bez plnohodnotného vyhlazování SSAA obejdete a oželíte i jinak povedenou technologii pro vykreslování vlasů TressFX, výkon ihned vzroste klidně i o polovinu. Podobně přidá velké množství výkonu vypnutí efektu Depth of Field. Při vysokém nastavení detailů, kdy grafika hry vypadá stále velmi dobře, pak Tomb Raider běží naprosto plynule na grafických kartách typu GeForce GTX 650 Ti nebo Radeon HD 7770. Po úplném snížení všech detailů si pak novinku zahrají i majitelé skutečně slabých sestav. Vůbec bych se nebál třeba ani se starými a kdysi populárními grafickými kartami typu GeForce 8800 GT nebo Radeon HD 3870.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama