Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX | Kapitola 10
Seznam kapitol
Kdo ve hrách Tomb Raider nikdy neobdivoval virtuální hrdinku Laru Croft, nemůže se snad vůbec počítat mezi pravověrné hráče. Po odmlce se série vrací na naše monitory a je plná síly. Platí to i pro technické zpracování, které vypadá parádně. Příjemně překvapí především zpracování vlasů pomocí technologie AMD Tress FX.
Tessellation
Tessellation On (po najetí myší se zobrazí Off)
Teselace je v Tomb Raider aplikovaná na herní prostředí a objekty jako jsou stromy nebo skály. Se zapnutou vegetací je patrné, že z větví i kamenů zmizí všechny ostré přechody a objekty vypadají o něco reálněji. Výkon po vypnutí teselace vzrostl z 37 na 43 fps.
High Precision
High Precision On (po najetí myší se zobrazí Off)
Rozdílů v grafice jsem si při změně nastavení High Precision nevšimnul a nezměnil se ani framerate.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdílů mezi minimálním a maximálním nastavením detailů je celá řada. Týkají se rozlišení textur, kvality zpracování vlasů, množství a detailnosti stínů, post processing efektů (např. přesvícení), efektu ambientní okluze, efektu hloubky obrazu Depth of Field, teselace atd. Nárůst výkonu při snížení všech detailů na minimum je ale na druhou stranu skutečně obrovský. S kartou nVidia GeForce GTX 660 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px při zapnutém vyhlazování FXAA naměřil nárůst z 33 na 138 fps u první a z 25 na 167 fps u druhé scény.