Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2 | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

21. 1. 2011 03:00 19

Seznam kapitol

1. Úvodem 2. Herní průmysl obecně a situace v ČR 3. Programátor, grafik, animátor 4. Zvukař, designér, manažer a další profese 5. První fáze preprodukce 6. Sežeň si svého investora 7. První fáze produkce — Alfa verze
8. Když se jen přidává další a další obsah 9. Debug, certifikace, distribuce 10. Vývoj hry prakticky ilustrovaný na Mafii 2 11. Konec RenderWare a válka konzolí 12. Illusion Softworks jako samostatné studio končí 13. Po osmi letech vývoje konečně vychází

Vyrobit špičkovou počítačovou hru v dnešní době znamená mít tým čítající až několik stovek lidí, stovky milionů korun a také pořádnou porci práce. Rozhodli jsme se proto ve spolupráci s 2K Czech přinést článek, ve kterém se podíváme do zákulisí tohoto velkého businessu.

Reklama
Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz

Postupy popsané v minulých kapitolách jsou teoretické a byť obecně platí, realita je často jiná. Přináším vám proto i pohled z praxe na vývoj Mafie 2, který možná odhalí mnoho úskalí, o nichž jste možná ani neměli potuchy. Potuchy o nich ostatně neměli v roce 2002 po vydání první Mafie ani sami lidé z tehdy ještě samostatného studia Illusion Softworks, kteří byli okouzleni úspěchem své hry.

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz

První plány na vydání druhého dílu Mafie se objevily hned po vydání první Mafie v roce 2002, kdy se dostavil obrovský prodejní úspěch PC verze. Nejprve se však začalo pracovat na konverzi jedničky pro herní konzole Xbox a Playstation 2, která vyšla o rok poději (2003). V této chvíli už padlo pevné rozhodnutí o tom, že druhá Mafie bude dalším dílem brněnského studia a že hra vyjde co nejdříve to bude možné pro všechny tři tehdejší platformy (PC, Xbox a Playstation 2). Začala se proto řešit technologie, na které bude hra postavena. Jako první padl na mušku povedený LS3D engine prvního dílu, který ve své době patřil mezi absolutní špičku a kdo Mafii 1 v době vydání hrál, jistě si pamatuje na tehdy až neuvěřitelně detailně provedené postavy, zejména obličeje. LS3D engine však byl téměř ihned vyloučen z jednoho prostého důvodu: jeho běh na konzolích byl problematický a Illusion Softworks nechtěli dělat titul výhradně pro PC.

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz


hry Grand Theft Auto 3, Vice City a San Andreas běžely na enignu RenderWare

Stále však platil požadavek, aby ha vyšla co nejdříve to bude možné. Padlo tak osudové rozhodnutí o tom, že použit bude  komerční engine, konkrétně RenderWare chystané čtvrté generace od britského vývojáře počítačových her Criterion Software. Volba enginu se zdála jako ideální, protože na RenderWare enginu běžely takové hry jako Burnout anebo konkurenční Grand Theft Auto 3, jeho volba pro druhou Mafii se tak zdála jako vhodná.


video z Mafie 2 z roku 2004, hra běží na enginu RenderWare a implementován je i multiplayer (zdroj: mafia.czech-games.cz)

Práce na druhém dílu proto v roce 2003 započaly, už v roce následujícím byla dokončena preprodukce a započala plnohodnotná produkce. Vyvíjená alfa verze hry v polovině roku 2004 obsahovala mnoho základních herních mechanik jako je střílení, ovládání postavy hráče, základní animace i modely, fyzika a podobně. Pracovalo se i na plnohodnotné podpoře multiplayeru. Ostatně jak hra v této době vypadala můžete posoudit na videu hry, které 2K Czech uvolnili teprve minulý rok.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama