Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2 | Kapitola 4

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

21. 1. 2011 03:00 19

Seznam kapitol

1. Úvodem 2. Herní průmysl obecně a situace v ČR 3. Programátor, grafik, animátor 4. Zvukař, designér, manažer a další profese 5. První fáze preprodukce 6. Sežeň si svého investora 7. První fáze produkce — Alfa verze
8. Když se jen přidává další a další obsah 9. Debug, certifikace, distribuce 10. Vývoj hry prakticky ilustrovaný na Mafii 2 11. Konec RenderWare a válka konzolí 12. Illusion Softworks jako samostatné studio končí 13. Po osmi letech vývoje konečně vychází

Vyrobit špičkovou počítačovou hru v dnešní době znamená mít tým čítající až několik stovek lidí, stovky milionů korun a také pořádnou porci práce. Rozhodli jsme se proto ve spolupráci s 2K Czech přinést článek, ve kterém se podíváme do zákulisí tohoto velkého businessu.

Reklama

Zvukaři

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra bez ozvučení by byla poloviční a nepostradatelnou profesí při výrobě počítačové hry jsou zvukaři. Zvuky ve hře dělíme do tří kategorií. Na zvuky prostředí jako je ruch města, zvuk aut, zvuk chůze, zvuk motoru auta atd., na hudební doprovod (soundtrack) a na dabing. Ten je kapitolou sám o sobě a v případě Mafie se stěžejní anglický dabing vůbec nedělal v ČR, ale v profesionálním nahrávacím studiu v New Yorku.

Designér (scénář, gameplay, level design)

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz


Jméno hlavního hrdiny, příběh, návrh misí... I to musel někdo vymyslet

Máme programátora k naprogramování enginu, grafika k vytvoření postavy a herního prostředí, animátory k jejímu rozpohybování a zvukaře k ozvučení. Přesto chybí ještě jedna nepostradatelná profese. Je jím designér, jehož činnost byla v minulosti často podceňována, dnes už se to ale neděje. Do týmu designérů totiž patří scénárista (či scénáristé) vymýšlející samotný příběh hry, gameplay designéři starající se o herní mechanismy (stěžejní složkou hry bude příběh, honičky v autech a přestřelky) a level designéři (v tomto rohu bytu bude kuchyně, v kuchyni bude to, to a to). Designéři jsou také profesí, která později hotové kusy hry skládá v editoru dohromady ve výsledný produkt.

Manažer

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak už jsem prozradil v minulých kapitolách. na vývoji Mafie 2 pracovalo průběžně až okolo 150 lidí. Tak obrovský tým je potřeba nějakým způsobem řídit. Právě z těchto důvodů v 2K Czech pracuje velké množství zkušených manažerů, kteří se sice na vývoji hry jako takové přímo nepodílí, celý tým by však bez nich nemohl fungovat. Starají se totiž o komunikaci mezi jednotlivými skupinami, o rozdělení práce atd.

Další profese

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz


Američan italského původu Jack Scalici překládal dialogy z češtiny do angličtiny a staral se o dabing

Kromě výše uvedených profesí se na hře podílí ještě desítky dalších lidí různých povolání. Například dobový licencovaný soundtrack do Mafie 2 vybíral DJ amerického rádia, který později také namluvil hlas DJ v ingame rádiu. O překlad českých dialogů do angličtiny se zase staral Američan italského původu Jack Scalici atd. Jednoduše samotný vývojový tým často nestačí a často je nutné povolat další odborníky, kteří třeba dohlédnou na to, aby dobovému a místnímu zasazení hry odpovídalo úplně vše od vegetace, architektury, oblečení, chování civilistů až po výběr hudby.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama