Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

23. 9. 2014 03:00 19

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Příběh hry 3. Tvorba postav a jejich vývoj 4. Řešení situací, speciální schopnosti a dovednosti
5. Rozvrstvení hry, lokací a prostředí 6. Tahové souboje, grafika 7. Questy, předměty ve hře 8. Bugy, závěrečné shrnutí

„Prehistorický“ Wasteland je předchůdcem celé řady postapokalyptických izometrických RPG včetně Falloutu. Kickstarterovská kampaň jeho pokračování – Wasteland 2 – slibovala návrat krále. Co všechno Wasteland 2, nabízí, jaké má největší přednosti, ale i co vás naopak bude trápit, si prozradíme v podrobné recenzi.

Reklama

Stejně jako v původním Wastelandu je příběh Wasteland 2 o frakcích a o světě, ve kterém se hra odehrává, nikoliv o jednom jediném hrdinovi. Díky tomu vám hra dává do ruky hned čtyřčlennou družinu, kterou dále můžete rozšiřovat o nové členy, co o naverbování do vaší party projeví zájem (tyto členy samozřejmě můžete také ztrácet a to tím, že uděláte něco proti přesvědčení této postavy, nebo tím, že splníte úkol, kvůli kterému se k vám postava přidala). Tím se Wasteland 2 odlišuje od naprosté většiny současných her a odkazuje na zašlé slávy klasických izometrických RPG.

Základní členy své družiny můžete vybrat z několika málo předpřipravených postav, nebo si je vytvořit sami. Editor je, snad kromě vzhledu postavy, velice rozsáhlý, mnohem rozsáhlejší než u her tohoto typu bývá obvyklé. Tak se vám může docela v klidu stát, že si vytvoříte družinu a po několika odehraných hodinách zjistíte, že je vám celkem k ničemu, a že hru budete muset začít s družinou jinou, tedy alespoň pokud hrajete na vyšší než střední obtížnost (k dispozici je i obtížnost pro nováčky, která je opravdu benevolentní, takže si hru budou moci užít i žánrem nepolíbení hráči).

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu
i Zdroj: PCTuning.cz

Při vývoji postavy udělujete vedle klasických atributů (koordinace, štěstí, nebojácnost, povědomí, síla, rychlost, inteligence a charisma) bodíky také do speciálních dovedností, jako je umění ovládat pistole, samopaly, odstřelovačky, bodné či sečné zbraně, dále umění mluvit se zvířaty, ovládat počítače, léčit a zachraňovat kolegy, zneškodňovat alarmy, otevírat sejfy, vést lidi, opravovat toustovače (poměrně ultimátní dovednost) a kopec dalších věcí.

Jelikož bodíků je málo, budete se muset hodně co rozmýšlet, jaké vlastnosti a dovednosti pro vás jsou důležité a na jak vysoké úrovni je navíc potřebujete umět, což hře opět propůjčuje příjemným staromilský feeling. Tento pocit pak setrvává i při rozdělování bodů při levelování, kdy s každou novou úrovní dostanete tři body k rozdělení mezi speciální vlastnosti a dovednosti a jednou za čas jste odměněni ještě bonusovým bodem pro rozdělení k základním atributům. Svědomití hráči tak při rozdělování bodů stráví podstatné množství času, ti méně svědomití pak budou muset doufat, že se jim jejich nerozvážnost po čase nevymstí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama