Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu
Článek Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

23. 9. 2014 03:00 19

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Příběh hry 3. Tvorba postav a jejich vývoj 4. Řešení situací, speciální schopnosti a dovednosti
5. Rozvrstvení hry, lokací a prostředí 6. Tahové souboje, grafika 7. Questy, předměty ve hře 8. Bugy, závěrečné shrnutí

„Prehistorický“ Wasteland je předchůdcem celé řady postapokalyptických izometrických RPG včetně Falloutu. Kickstarterovská kampaň jeho pokračování – Wasteland 2 – slibovala návrat krále. Co všechno Wasteland 2, nabízí, jaké má největší přednosti, ale i co vás naopak bude trápit, si prozradíme v podrobné recenzi.

Reklama
Reklama

Ačkoliv questy jsou ve hře stále jen variací na přines, odnes, případně přenes, jsou zalité v tak chutné omáčce, že vesměs vypadají docela originálně. Když se zrovna nebudete snažit o vyčištění vody v potrubí, nebo o získání prostředků k vyvinutí vakcíny proti nebezpečné nemoci, budete se starat o vyhlazení postapokalyptického šmejdu, nebo o obnovení radiového signálu v okolí vaší základny.

Vedle toho se pak ve hře objevují náhodné události, které do ní vnášejí proklamovaná morální dilemata. To takhle třeba potkáte těžce nemocnou ženu, která se svíjí v bolestech a prosí vás o to, abyste ji zabili, protože její přítel šel do města pro vakcínu a už se nevrátil. Ve všech těchto situacích je velice těžké se rozhodnout a musím prozradit, že žádná z možností obvykle není správná. Existují vždycky jenom řešení špatná a ještě horší, což se díky dobře propracovaným charakterům některých postav může tu a tam vrýt hluboko do srdce.

Poměrně milé jsou také občasné puzzly. Ty tu sice nejsou v takové míře, v jaké jsem je očekávala, ale člověk na ně přece jen občas narazí a pak svou hlavičku náležitě zapotí (jak se dostat do doupěte jedné z frakcí, jehož vchod hlídají dvě nemilosrdné střílny, které roznesou na kopytech celou vaši družinu v jednom tahu atd.), takže v tomto směru autory lze namísto kárání zase pro změnu pochválit.

Moje poslední pochvala pak bude putovat k rozmanité paletě předmětů a zbraní. Ta sice mohla být ještě o chlup nápaditější (výrazněji mi chyběla snad jen širší nabídka modifikátorů zbraní, předmětů se speciálními bonusy a všeobecně věcí, které by vedle základních atributů přinášely i něco navíc), na druhou stranu ale nabízí dostatečnou variabilitu a co je hlavní, člověk má z každého nově nabytého předmětu ohromnou radost a patřičně si ho považuje i po hodinách, které s ním stráví.

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning