Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu
Článek Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

23. 9. 2014 03:00 19

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Příběh hry 3. Tvorba postav a jejich vývoj 4. Řešení situací, speciální schopnosti a dovednosti
5. Rozvrstvení hry, lokací a prostředí 6. Tahové souboje, grafika 7. Questy, předměty ve hře 8. Bugy, závěrečné shrnutí

„Prehistorický“ Wasteland je předchůdcem celé řady postapokalyptických izometrických RPG včetně Falloutu. Kickstarterovská kampaň jeho pokračování – Wasteland 2 – slibovala návrat krále. Co všechno Wasteland 2, nabízí, jaké má největší přednosti, ale i co vás naopak bude trápit, si prozradíme v podrobné recenzi.

Reklama
Reklama

Ústředním bodem celého Wastelandu 2 jsou propracované tahové souboje. Vedle klasických útoků vlastních jednotlivým postavám se se svými svěřenci můžete uchylovat k takovým věcem, jako je přikrčování v poli i podél zdí, přebíjení, míření na hlavu se sníženou procentuální úspěšností, ale zvýšenou ranivostí atd. Střelná zbraň se vám během soubojů navíc může zaseknout, bodná zbraň potom opotřebovat a rozletět, občas vás polije štěstí a k tomu samozřejmě počítáte akční body, jejichž množství se vám s předčasným ukončením předchozího kola ještě o něco navýší.

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Souboje jsou celkem zábavné, i když ne tak zábavné jako třeba v XCOM: Enemy Unknown nebo v již zmiňovaném Divine: Original Sin. Mohou za to poměrně jednotvární nepřátelé (převážně jen protivníci s kudlami, s revolvery, s granáty a s kulomety, plus zmutované poletuchy, červi a králíci), ale hlavně docela strohé nenápadité prostředí. Ačkoliv v soubojích tu a tam přichází na řadu terénní nerovnost, není tak propracovaná jako ve hrách ze stejného žánru. Hře moc nepřidává ani skutečnost, že prostředí pro souboje se často opakuje (během putování po velké mapě nastávají náhodné události, které vás hodí do speciální, výhradně pro souboj připravené lokace) a to dokonce hned třeba hned několikrát bezprostředně po sobě.

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Prostředí ve hře je vůbec docela hrozné. Pomineme-li velice slabé grafické zpracování, kdy některé objekty vypadají opravdu hnusně a textury jsou rozplizlé až běda (Fallout byl podle mě proti Wasteland 2 skutečný krasavec), zbývají strohé interiéry i exteriéry, jejichž vrcholem je tu a tam ukrytá krabice či truhla s lootem. Doufám, že nejsem sama, komu by se líbilo nacházet obsah například v opuštěných automobilech, budkách a barácích, díky čemuž by se hra stala pocitově mnohem opravdovější.

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Hratelnosti podle mě neprospívá ani skutečnost, že lokace jsou roztahané, takže spoustu času strávíte nezáživným pochodováním z bodu A do bodu B. Autoři by toto možná nazvali skutečným hardcorem, jenže tohle je zrovna věc, kterou by i hardcore jádro rádo oželelo. Opět bych tedy ráda viděla spíše menší, ale zaplněnější a tudíž i zajímavější a zábavnější lokace, nežli roztahané lány, kde toho není moc k vidění a už vůbec ne k dělání.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning