Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

23. 9. 2014 03:00 19

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Příběh hry 3. Tvorba postav a jejich vývoj 4. Řešení situací, speciální schopnosti a dovednosti
5. Rozvrstvení hry, lokací a prostředí 6. Tahové souboje, grafika 7. Questy, předměty ve hře 8. Bugy, závěrečné shrnutí

„Prehistorický“ Wasteland je předchůdcem celé řady postapokalyptických izometrických RPG včetně Falloutu. Kickstarterovská kampaň jeho pokračování – Wasteland 2 – slibovala návrat krále. Co všechno Wasteland 2, nabízí, jaké má největší přednosti, ale i co vás naopak bude trápit, si prozradíme v podrobné recenzi.

Reklama

Hra se rozděluje na velkou mapu, po níž cestujete s celou svou družinou a snažíte se vyhnout nukleárnímu záření a mrakům nukleárního spadu. Na těchto mapách se vám s uraženou vzdáleností odečítá ukazatel vody, který je třeba doplňovat v oázách a lokacích, v nichž mají k čisté vodě přísun. To není nijak zvlášť obtížné, ve hře navíc lze hrdiny vybavit anti-radiačním oblečením a naučit je dovednost šetřit s vodou, která zvedne zmiňovaný ukazatel. Tato část proto podle mě mohla být nahrazena nebo úplně vyškrtnuta.

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu
i Zdroj: PCTuning.cz

Z velké mapy se pak dostáváte do samotných lokací, například do centra Rangerů, tábora zlodějů atd. Tyto lokace se pak dále rozdělují na malé podlokace, nebo spíš prostředíčka, kam se opět dostáváte až po loadingu. Rozkouskování jednotlivých lokací není zrovna příjemné, navíc mi vadilo i spojování jednotlivých kusů hry, kdy se do některých lokací dostanete kliknutím na příslušné dveře, ale do jiných zase kliknutím na příslušný globus. V tomto směru by hře nevadila unifikace.

Zmiňovaný globus vede nejen k otevření podlokace, ale také k návratu na hlavní mapu. Pokud se zrovna nacházíte v obrovské lokaci, je to docela problém, protože nejdříve musíte globus najít a pak až na něj kliknout. Ve hře totiž neexistuje tlačítko pro urychlený návrat a to ani ve chvíli, kdy už máte lokaci celou vybitou, nebo se zrovna nacházíte na přátelském území. Je to minimálně nuda, někdy dokonce k naštvání situace, to když se vám některá z postav družiny v lokaci zasekne a vy ji nebudete moci najít.

Dalším nepříjemným problémem je absence notesu se zápisem questů na hlavní mapě. Ke quest booku se dostanete jedině v lokacích, takže jakmile putujete po hlavní mapě a stane se vám, že zapomenete, kam jste to zrovna mířili, nebo když jste nuceni přehodnotit situaci, musíte nejdříve dorazit k některé lokaci, vstoupit do ní (vydržet loading), zjistit co a jak a lokaci opustit (vydržet další loading) a teprve pak v cestě pokračovat. Kdyby se jednalo o jediný archaický prvek, který autoři z InXile Entertainment dali hře do vínku, neřeknu ani popel, jenže tohle už je vážně moc (z fleku mě teď napadá další desítka zbytečných zastaralostí v čele s tím, že jakmile vyhodíte předmět – třeba i nechtěně – tento předmět už nikde nenajdete a hra se vás přitom ani omylem nezeptá, zdali se ho chcete nadobro zbavit).

Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama