3DMark03 - benchmark nové generace přichází | Kapitola 4
Seznam kapitol
3DMark03 je po konečně tady! Dlouho očekávaný kontroverzní test přináší první profesionální benchmark využivající rozhraní DirectX9 a navíc nekolik zajímavých vylepšení. Připravili jsme pro vás několikastránkový detailní rozbor nové testovací sady a v ní použitých technologií. Článek Vám odpoví většinu otázek (np. pokud si myslíte, že nový benchmark není objektivní a nahrává kartám ATI).
Třetí test představuje příběh půvabné dívky, která prochází knihovnou a následně nachází tajné dveře, kde se nacházejí trollové. Ve finále se dívka utká před nebezpečnými trolly.
Doupě trollů je další DirectX 8 test, který je hodně podobný Testu 2, zejména co se týče použitých efektů při práci se stíny.
Specialitou tohoto testu jsou hrdinčiny vlasy, na které je aplikováno anisotropické osvětlení. Tato technika se používá u lesklých povrchů jako jsou desky, vlasy či kovy. Jedná se vlastně o dynamické odlesky. Vlasy hrdinky se dynamicky vlní a působí na ni různé vnější vlivy. Stejně tak i odlesky, které se mění s pohybem jednotlivých vlasů.
I v tomto testu jsou zvýhodněni majitelé karet vybavených Pixel Shadery v 1.4, protože v tomto testu jsou možnosti novějších pixel shaderů ještě více protěžovány.
Technické informace - Opět se jedná o záležitost čistě DirectX 8.1. Použité jsou Vertex shadery 1.1 a Pixel Shadery 1.4. Průměrný snímek na grafické kartě s Pixel Shadery 1.1 má 560 tisíc polygonů, s Pixel Shadery 1.4 pouze 280 tisíc. Video paměť grafické karty je z 64 MB zaplněna texturami, 19 MB vertex bufferovými inforamcemi a 2 MB index bufferem. (Test vyžaduje 128 MB grafickou kartu, jinak dochází ke značnému poklesu výkonu, protože se do paměti videokarty musí dohrát během testu další textury).