3dmark03-benchmark-nove-generace-prichazi
Článek 3DMark03 - benchmark nové generace přichází

3DMark03 - benchmark nové generace přichází | Kapitola 4

Dudek Jan

Dudek Jan

12. 2. 2003 00:00 184

Seznam kapitol

1. 3DMark 03 přichází 2. Test 1 - Wings of Fury (letecký simulátor) 3. Test 2 - Battle of Proxycon (3D střílečka) 4. Test 3 - Troll´s Lair (RPG)
5. Test 4 - Mother Nature (DirectX9 test) 6. Shrnutí testů 7. Teoretické testy - 3DMark03 Professional 8. CPU a Audio test

3DMark03 je po konečně tady! Dlouho očekávaný kontroverzní test přináší první profesionální benchmark využivající rozhraní DirectX9 a navíc nekolik zajímavých vylepšení. Připravili jsme pro vás několikastránkový detailní rozbor nové testovací sady a v ní použitých technologií. Článek Vám odpoví většinu otázek (np. pokud si myslíte, že nový benchmark není objektivní a nahrává kartám ATI).

Reklama

Třetí test představuje příběh půvabné dívky, která prochází knihovnou a následně nachází tajné dveře, kde se nacházejí trollové. Ve finále se dívka utká před nebezpečnými trolly.

Doupě trollů je další DirectX 8 test, který je hodně podobný Testu 2, zejména co se týče použitých efektů při práci se stíny.

3DMark03 - benchmark nové generace přichází
i Zdroj: PCTuning.cz

Specialitou tohoto testu jsou hrdinčiny vlasy, na které je aplikováno anisotropické osvětlení. Tato technika se používá u lesklých povrchů jako jsou desky, vlasy či kovy. Jedná se vlastně o dynamické odlesky. Vlasy hrdinky se dynamicky vlní a působí na ni různé vnější vlivy. Stejně tak i odlesky, které se mění s pohybem jednotlivých vlasů.

3DMark03 - benchmark nové generace přichází
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark03 - benchmark nové generace přichází
i Zdroj: PCTuning.cz

I v tomto testu jsou zvýhodněni majitelé karet vybavených Pixel Shadery v 1.4, protože v tomto testu jsou možnosti novějších pixel shaderů ještě více protěžovány.

Technické informace - Opět se jedná o záležitost čistě DirectX 8.1. Použité jsou Vertex shadery 1.1 a Pixel Shadery 1.4. Průměrný snímek na grafické kartě s Pixel Shadery 1.1 má 560 tisíc polygonů, s Pixel Shadery 1.4 pouze 280 tisíc. Video paměť grafické karty je z 64 MB zaplněna texturami, 19 MB vertex bufferovými inforamcemi a 2 MB index bufferem. (Test vyžaduje 128 MB grafickou kartu, jinak dochází ke značnému poklesu výkonu, protože se do paměti videokarty musí dohrát během testu další textury).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama