3dmark03-benchmark-nove-generace-prichazi
Článek 3DMark03 - benchmark nové generace přichází

3DMark03 - benchmark nové generace přichází | Kapitola 7

Dudek Jan

Dudek Jan

12. 2. 2003 00:00 184

Seznam kapitol

1. 3DMark 03 přichází 2. Test 1 - Wings of Fury (letecký simulátor) 3. Test 2 - Battle of Proxycon (3D střílečka) 4. Test 3 - Troll´s Lair (RPG)
5. Test 4 - Mother Nature (DirectX9 test) 6. Shrnutí testů 7. Teoretické testy - 3DMark03 Professional 8. CPU a Audio test

3DMark03 je po konečně tady! Dlouho očekávaný kontroverzní test přináší první profesionální benchmark využivající rozhraní DirectX9 a navíc nekolik zajímavých vylepšení. Připravili jsme pro vás několikastránkový detailní rozbor nové testovací sady a v ní použitých technologií. Článek Vám odpoví většinu otázek (np. pokud si myslíte, že nový benchmark není objektivní a nahrává kartám ATI).

Reklama

Fill-rate

Vylepšený fill-rate test z předchozích 3Dmarků. První část testuje single texturing - jedna textura je aplikována na 64 objektů. Druhá část testuje multi-texturing - zde je 64 textur aplikováno na jeden objekt. Testuje grafickou kartu do kolika cyklů dokáže aplikovat všechny textury. V tomto testu budou mít velmi dobré výsledky nejmodernější DirectX 9 karty, které dokáži aplikovat až 16 textur za takt.

Vertex Shader 1.1 test

3DMark03 - benchmark nové generace přichází
i Zdroj: PCTuning.cz

Tento test je velmi podobný Vertex testu z 3DMark 2001. Jen kromě postavy z Maxe Payna jsou zde trollové z Game 3. Nyní je scéna mnohem komplexnější, protože každý troll je složen z 6500 trojúhelníků. Celkem napočítáte 30 trollů, kteří se bouchají palicemi. Ve scéně použito 660 tisíc trojúhelníků. I když se jedná o vertex test, tak pro fungování potřebujete DirectX 8 akcelerátor, protože na trolly jsou aplikovány i pixel shadery 1.1. 3Dmark 03 má pouze Vertex shader 1.1 test.

Pixel Shader 2.0 test

3DMark03 - benchmark nové generace přichází
i Zdroj: PCTuning.cz

Tento test je zaměřen zejména na test grafické karty v práci s procedurálními (generovanými za chodu) texturami. Také se zde používá SinCos instrukce:

Color = lerp (DarkMarble,
                   LightMarble,
                   sin((turbulence(position+frequency)+position.x*scale)*PI)

SinCos instrukce není nic jiného než možnost použití goniometrických funkcí v shaderových instrukcích (jak Pixex, tak vertex). Trest rozjedete jen Na DriectX 9 kartách.

Ragtroll

3DMark03 - benchmark nové generace přichází
i Zdroj: PCTuning.cz

Zajímavý test simulující pády trollů. Kombinuje test výkonu procesoru při výpočtu fyzického modelu a výpočtu deformací objektu pomocí vertex shaderů. Opět jsou použity i Pixel shadery, ale jen minoritně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama