3DMark03 - benchmark nové generace přichází | Kapitola 7
Seznam kapitol
3DMark03 je po konečně tady! Dlouho očekávaný kontroverzní test přináší první profesionální benchmark využivající rozhraní DirectX9 a navíc nekolik zajímavých vylepšení. Připravili jsme pro vás několikastránkový detailní rozbor nové testovací sady a v ní použitých technologií. Článek Vám odpoví většinu otázek (np. pokud si myslíte, že nový benchmark není objektivní a nahrává kartám ATI).
Fill-rate
Vylepšený fill-rate test z předchozích 3Dmarků. První část testuje single texturing - jedna textura je aplikována na 64 objektů. Druhá část testuje multi-texturing - zde je 64 textur aplikováno na jeden objekt. Testuje grafickou kartu do kolika cyklů dokáže aplikovat všechny textury. V tomto testu budou mít velmi dobré výsledky nejmodernější DirectX 9 karty, které dokáži aplikovat až 16 textur za takt.
Vertex Shader 1.1 test
Tento test je velmi podobný Vertex testu z 3DMark 2001. Jen kromě postavy z Maxe Payna jsou zde trollové z Game 3. Nyní je scéna mnohem komplexnější, protože každý troll je složen z 6500 trojúhelníků. Celkem napočítáte 30 trollů, kteří se bouchají palicemi. Ve scéně použito 660 tisíc trojúhelníků. I když se jedná o vertex test, tak pro fungování potřebujete DirectX 8 akcelerátor, protože na trolly jsou aplikovány i pixel shadery 1.1. 3Dmark 03 má pouze Vertex shader 1.1 test.
Pixel Shader 2.0 test
Tento test je zaměřen zejména na test grafické karty v práci s procedurálními (generovanými za chodu) texturami. Také se zde používá SinCos instrukce:
Color = lerp (DarkMarble,
LightMarble,
sin((turbulence(position+frequency)+position.x*scale)*PI)
SinCos instrukce není nic jiného než možnost použití goniometrických funkcí v shaderových instrukcích (jak Pixex, tak vertex). Trest rozjedete jen Na DriectX 9 kartách.
Ragtroll
Zajímavý test simulující pády trollů. Kombinuje test výkonu procesoru při výpočtu fyzického modelu a výpočtu deformací objektu pomocí vertex shaderů. Opět jsou použity i Pixel shadery, ale jen minoritně.