Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná | Kapitola 11
Seznam kapitol
Po třetím Battlefieldu se na pulty obchodů dostala druhá nejočekávanější střílečka tohoto roku: Modern Warfare 3 ze série Call of Duty. Ze hry se (dle očekávání) stal okamžitě trhák a nepřekvapí ani technologická stránka. Engine je bohužel stále stejný jako u předchozích dílů, potěší naopak hardwarové nároky.

Poslední díl Call of Duty s podtitulem Modern Warfare 3 bude přinejmenším v multiplayeru soupeřit s před pár dny vydaným Battlefieldem 3 o titul nejlepší střílečky roku. Po herní stránce jde bezesporu o kvalitní hru, o čemž svědčí třeba hodnocení na serveru Metacritic, které aktuálně činí 81 bodů (Battlefield 3 má 89). Stejně jako se však obě hry rozcházejí v herním konceptu, liší se také v použitých technologiích. Zatímco třetí Battlefield sází na zbrusu nový engine s krásným zpracováním a především brilantní fyzikou (engine Destruction 3.0), Modern Warfare 3 opět používá engine shodný s předešlými díly, který se od roku 2007 a Call of Duty: Modern Warfare téměř nezměnil. A je to pochopitelně vidět. Na jednu stranu sice nelze říct, že by třetí Modern Warfare vypadal vyloženě špatně, na mnoha místech však je stáří jeho enginu vidět. V oblasti fyziky pak za brilantním Battlefieldem doslova propadá.

Použití staršího enginu a jen průměrná vizuální stránka má však i některá pozitiva. Patří sem především hardwarové nároky, hru tak rozběhá téměř každý. I s nejslabší testovanou GeForce GT 440 hra běžela na maximální detaily v rozlišení 1920 × 1200 px s čtyřnásobným vyhlazováním přes průměrných 40 fps, bavíme se přitom o lowendové kartě s cenou pod dva tisíce! Podobné je to s nároky na výkon procesoru, na stabilních 60 fps postačí i slabší dvoujádrový procesor na úrovni AMD Phenom II X2 s frekvencí okolo 3 GHz.

Pokud budete chtít Modern Warfare 3 rozběhat na starším počítači a budete muset snižovat detaily, hra opět příjemně překvapí. Ačkoliv jde o multiplatformní titul vyvíjený pro PC i herní konzole Xbox 360 a Playstation 3, je položek v nastavení grafiky hodně a všechny vcelku rozumně fungují. Ovlivnit tak můžete téměř vše od nastavení stínů přes rozlišení textur až po specular a normal mapy. Po úplném snížení detailů na minimum se pak snadno můžete dostat i na čtyřnásobek původního framerate.
Poděkování
Za plnou verzi hry k testu děkujeme společnosti ABC Data — Výhradnímu distributorovi Activision/Blizard.
Dále děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili hardwarové vybavení na testy.