Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 11. 2011 03:00 44

Seznam kapitol

1. I tentokrát zůstalo vše při starém 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Po třetím Battlefieldu se na pulty obchodů dostala druhá nejočekávanější střílečka tohoto roku: Modern Warfare 3 ze série Call of Duty. Ze hry se (dle očekávání) stal okamžitě trhák a nepřekvapí ani technologická stránka. Engine je bohužel stále stejný jako u předchozích dílů, potěší naopak hardwarové nároky.

Reklama
Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná
i Zdroj: PCTuning.cz

Poslední díl Call of Duty s podtitulem Modern Warfare 3 bude přinejmenším v multiplayeru soupeřit s před pár dny vydaným Battlefieldem 3 o titul nejlepší střílečky roku. Po herní stránce jde bezesporu o kvalitní hru, o čemž svědčí třeba hodnocení na serveru Metacritic, které aktuálně činí 81 bodů (Battlefield 3 má 89). Stejně jako se však obě hry rozcházejí v herním konceptu, liší se také v použitých technologiích. Zatímco třetí Battlefield sází na zbrusu nový engine s krásným zpracováním a především brilantní fyzikou (engine Destruction 3.0), Modern Warfare 3 opět používá engine shodný s předešlými díly, který se od roku 2007 a Call of Duty: Modern Warfare téměř nezměnil. A je to pochopitelně vidět. Na jednu stranu sice nelze říct, že by třetí Modern Warfare vypadal vyloženě špatně, na mnoha místech však je stáří jeho enginu vidět. V oblasti fyziky pak za brilantním Battlefieldem doslova propadá.

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná
i Zdroj: PCTuning.cz

Použití staršího enginu a jen průměrná vizuální stránka má však i některá pozitiva. Patří sem především hardwarové nároky, hru tak rozběhá téměř každý. I s nejslabší testovanou GeForce GT 440 hra běžela na maximální detaily v rozlišení 1920 × 1200 px s čtyřnásobným vyhlazováním přes průměrných 40 fps, bavíme se přitom o lowendové kartě s cenou pod dva tisíce! Podobné je to s nároky na výkon procesoru, na stabilních 60 fps postačí i slabší dvoujádrový procesor na úrovni AMD Phenom II X2 s frekvencí okolo 3 GHz.

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud budete chtít Modern Warfare 3 rozběhat na starším počítači a budete muset snižovat detaily, hra opět příjemně překvapí. Ačkoliv jde o multiplatformní titul vyvíjený pro PC i herní konzole Xbox 360 a Playstation 3, je položek v nastavení grafiky hodně a všechny vcelku rozumně fungují. Ovlivnit tak můžete téměř vše od nastavení stínů přes rozlišení textur až po specular a normal mapy. Po úplném snížení detailů na minimum se pak snadno můžete dostat i na čtyřnásobek původního framerate.

Poděkování

Za plnou verzi hry k testu děkujeme společnosti ABC Data — Výhradnímu distributorovi Activision/Blizard.

Dále děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili hardwarové vybavení na testy.

 

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama