Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná
Hry Článek Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 11. 2011 03:00 44

Seznam kapitol

1. I tentokrát zůstalo vše při starém 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Po třetím Battlefieldu se na pulty obchodů dostala druhá nejočekávanější střílečka tohoto roku: Modern Warfare 3 ze série Call of Duty. Ze hry se (dle očekávání) stal okamžitě trhák a nepřekvapí ani technologická stránka. Engine je bohužel stále stejný jako u předchozích dílů, potěší naopak hardwarové nároky.

Reklama
Reklama
Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Za dobu, během které na PCTuningu děláme hardwarové rozbory počítačových her, píši recenzi již třetího dílu série Call of Duty. Také tentokrát bude začínat stejně jako předešlé dva rozbory Call of Duty: Modern Warfare 2 a Call of Duty: Black Ops. I letos jsme totiž doufali, že by s dalším pokračováním mohlo konečně dojít ke změně letitého enginu (zejména když na hře pracovalo přímo studio Infinity Ward), ani letos jsme se však nedočkali. Nutno však podotknout, že v posledních měsících to už bylo jasné a tuto nelibou informaci jsme vám v novince přinesli už v dubnu.

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Dle slov vývojářů není změna postaršího enginu zapotřebí. Jednak by to zabralo spoustu času i financí (což by u nejvíce vydělávající hry v historii jistě nebyl zase takový problém, viz např. novinka na serveru Eurogamer), sami vývojáři jsou ale s technologií zřejmě plně spokojeni. Například jeden z předních manažerů studia Sledgehammer, které s vývojem Modern Warfare 3 vypomáhalo, před nedávnem uvedl, že mu engine připadá nádherně čistý a krásnější s každou novou hrou. Stejně tak je v něm prý plno novinek a rozhodně není pravda, že by každý díl počínaje Call of Duty: Moden Warfare vypadal stejně, technologická stránka se prý naopak razantně vylepšuje. Pak mi ovšem není trochu jasné, proč si nemalá část hráčů myslí pravý opak, najít rozdíly v praxi je poměrně velký problém a pravidelně se objevují informace o recyklaci technologií ze starších dílů. Naopak Battlefield 3 ničím takovým netrpí a naopak si odnáší velkou chválu zejména za skvělý destrukční engine.  

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Abych však nezůstal jen u obecné kritiky, je na místě uvést také fakta. Poslední díl Call of Duty používá engine označovaný jednoduše „Modern Warfare 3 engine“. Jak už ale bylo řečeno, nejde o zbrusu novou technologii, nýbrž o mírně upravenou verzi Infinity Ward enginu 4.0 ze staršího dílu Modern Warfare 2. IW 4.0 engine se navíc téměř neliší od verze 3.0 ze hry Call of Duty 4: Modern Warfare (2007), přičemž na modifikované verzi 3.0 běžel také minulý rok vydaný díl Black Ops.

Realita je však bohužel taková, že zatímco značení jednotlivých generací enginu rychle roste, rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou velmi malé. Raději než slovům marketingových oddělení proto věřte svým vlastním očím a poslední tři díly srovnejte třeba pomocí galerie screenshotů uvedených v jednotlivých recenzích, viz odkazy výše (screeny jsou mé vlastní tvorby pořízené při hraní vždy při maximálním nastavení všech detailů se zapnutým vyhlazováním hran).

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Pctuning