Co se dělo v herním průmyslu v uplynulých měsících?
Seznam kapitol
Další čtvrtletí je za námi, a nás tak čeká ohlédnutí za událostmi v herním světě. Podíváme se na nové konzole od Sony a Microsoftu, úžasné brýle pro virtuální realitu a nově ohlášené hry. Mimochodem, podle trailerů vypadají hodně dobře. Druhou polovinu článku pak věnujeme už vydaným titulům. Tak jdeme na to!
Na herní scéně nás právě minuly tři nejbouřlivější měsíce posledních několika let. A může za to jak jinak oznámení next-gen konzolí společnosti Sony a Microsoft. Zatímco japonská herní krabička Playstation 4 se rozhodla jít hráčům na ruku a vedle uvolnění prodeje bazarových her nabídla velký prostor nezávislým vývojářům, s Xbox One to na začátku tak růžově nevypadalo.
Původní ohlášení Xbox One zahrnovalo kontrolovaný prodej bazarových her stejně, jako nutnost přihlášení konzole do Marketu alespoň 1x denně. Vedoucí pracovníci na vlnu nevole ze strany hráčů později prohlásili, že k tomuto kroku se odhodlali kvůli nám hráčům (je přeci nutné upgradovat, že) a že v dlouhodobém horizontu se to vyplatí (jim, ne hráčům).
Negativní ohlasy se však i přesto na Microsoft snesly jako hejno krkavců, které je odhodlané tento moloch uklovat zaživa. Xbox One měl zkrátka na kahánku. Bylo jasné, že pokud vedoucí pracovníci ve svém rozhodnutí nutit hráče k pravidelnému připojování k internetu a prodeji bazarových her pouze pod zaštítěnými středisky Microsoftu neustoupí, lehce se může stát, že Xbox One bude prodejní propadák.
Nakonec tedy následovala nucená usmiřující písnička PR oddělení, která hlásá, že „Microsoft své zákazníky poslouchá a proto od původního záměru ustupuje“. Proto by rozdíl mezi Playstationem 4 a Xbox One nyní měl být už jen v ceně, která se zastavila na 399 dolarech za PS4 a na 499 dolarech za Xbox One. Nový Xbox přitom v základním balení bude navíc obsahovat zcela nový pohybový senzor Kinect, který má být natolik citlivý, že prý hráče rozpozná i ve tmě.
Nové herní platformy Playstation 4 a Xbox One potažmo rozhýbaly i největší herní výstavu na světě – E3. Hemžilo se to zde ohlášeními kolosálních her, během jejichž prezentací se tvůrci často oháněli slovními spojeními jako je „obrovský otevřený svět“, případně „kooperace více hráčů“ či „hybridní multiplayer“. Budoucnost hraní je tedy v sociálních prvcích, které by nám měly poskytnou vyšší variabilitu hraní a ve volnosti, která by zase měla zajistit jeho delší trvanlivost.