PCTuning Článek

Gigabyte XM300: slušná herní myš za rozumnou cenu

Pavel Urbánek
Pavel Urbánek
5. 5. 2016 03:00 28 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Balení 3. Design 4. Ergonomie a úchopy
5. Tlačítka 6. Senzor 7. Software 8. Testování a závěr

XM300 z Xtreme gaming edice slibuje opravdové herní parametry, které se opírají o prověřený optický senzor Pixart 3988. Ergonomie nezůstává pozadu, tvarově XM300 nezapře inspiraci v oblíbeném DeathAdderu. To vše navíc za rozumnou cenu. Jak si povede tato novinka v našich testech?

Reklama
Reklama

V předchozích kapitolách padla zmínka o podobnosti XM300 s DeathAdderem z pohledu designu. Zde podobnost ale nekončí, Gigabyte sáhl totiž po osvědčeném senzoru Pixart 3988, který je osazen mimo jiné i právě v DeathAdderu. Tento senzor si získal oblibu mnoha uživatelů díky své konzistenci snímání povrchu. Má to ale i své háčky.

U herních myší sledujeme řadu charakteristik, nicméně jedna z významných je schopnost přenášet fyzický pohyb na kurzor v co nejpřesnější podobě. To znamená, že jakékoli odchylky typ predikce, akcelerace, nebo i kmitání, jsou nežádoucí. Má to jednoduchý důvod – pokud se myš chová rychle a konzistentně, je možné se naučit potřebné pohyby do „svalové paměti“ a pak porážet soupeře téměř autonomními pohyby.

Zpět k XM300 a senzoru Pixart 3988. Jaká jsou jeho pozitiva a kde to naopak vázne? Oblíbenost DeathAdderu je mezi hráči značná, což svědčí o jeho kvalitách. Tento optický senzor je úspěšný díky absenci angle snappingu neboli predikci a také díky minimální akceleraci, která je pod rozeznávací schopností naprosté většiny hráčů. Bohužel u XM300 bylo poznat, že je nějaká ta predikce přítomna, zejména při drobných pohybech.

Pixart 3988 má ale i své mouchy. Tou největší z nich je takzvaná lift off distance – vzdálenost, na které senzor přestane snímat povrch. Její minimalizace je klíčová pro skupinu hráčů, kteří preferují nízkou citlivost a při rychlých otočkách o 180 stupňů si pomůžou přizvednutím a posunem bez snímání. No a tento senzor má neobvykle velkou vzdálenost snímání (cca 4 mm, podle povrchu), takže tyto typu posunu myši jsou často problematické.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning