Gigabyte XM300: slušná herní myš za rozumnou cenu | Kapitola 6
Seznam kapitol
XM300 z Xtreme gaming edice slibuje opravdové herní parametry, které se opírají o prověřený optický senzor Pixart 3988. Ergonomie nezůstává pozadu, tvarově XM300 nezapře inspiraci v oblíbeném DeathAdderu. To vše navíc za rozumnou cenu. Jak si povede tato novinka v našich testech?
V předchozích kapitolách padla zmínka o podobnosti XM300 s DeathAdderem z pohledu designu. Zde podobnost ale nekončí, Gigabyte sáhl totiž po osvědčeném senzoru Pixart 3988, který je osazen mimo jiné i právě v DeathAdderu. Tento senzor si získal oblibu mnoha uživatelů díky své konzistenci snímání povrchu. Má to ale i své háčky.
U herních myší sledujeme řadu charakteristik, nicméně jedna z významných je schopnost přenášet fyzický pohyb na kurzor v co nejpřesnější podobě. To znamená, že jakékoli odchylky typ predikce, akcelerace, nebo i kmitání, jsou nežádoucí. Má to jednoduchý důvod – pokud se myš chová rychle a konzistentně, je možné se naučit potřebné pohyby do „svalové paměti“ a pak porážet soupeře téměř autonomními pohyby.
Zpět k XM300 a senzoru Pixart 3988. Jaká jsou jeho pozitiva a kde to naopak vázne? Oblíbenost DeathAdderu je mezi hráči značná, což svědčí o jeho kvalitách. Tento optický senzor je úspěšný díky absenci angle snappingu neboli predikci a také díky minimální akceleraci, která je pod rozeznávací schopností naprosté většiny hráčů. Bohužel u XM300 bylo poznat, že je nějaká ta predikce přítomna, zejména při drobných pohybech.
Pixart 3988 má ale i své mouchy. Tou největší z nich je takzvaná lift off distance – vzdálenost, na které senzor přestane snímat povrch. Její minimalizace je klíčová pro skupinu hráčů, kteří preferují nízkou citlivost a při rychlých otočkách o 180 stupňů si pomůžou přizvednutím a posunem bez snímání. No a tento senzor má neobvykle velkou vzdálenost snímání (cca 4 mm, podle povrchu), takže tyto typu posunu myši jsou často problematické.