Klesá prodej chytrých telefonů a 👍 už není cool #TYDEN 24. října | Kapitola 4
Seznam kapitol
Rostoucí negativita a emotivnost titulků ve zpravodajských médiích. The Wire a Meta v líté bitvě. Meta musí prodat Giphy. The Sims 4 zdarma. Neuvěřitelná kolekce multimédií z devadesátek. WeChat jako nástroj dezinformací. Špatný den pro Turris.
Sociální sítě
Na TikToku nově lze živě vysílat jen od osmnácti let (a od 1000 sledujících). Navíc se chystá Live Feed pouze pro dospělé. Ale pro „dospělácký“ obsah to míněno není.
O Facebooku se často mluví jako o platformě, která usnadňuje šíření konspiračního a dezinformačního obsahu z internetu. Takto zaměřených skupin najdeme na českém Facebooku stovky.
Letáky proti čínskému prezidentovi se v Číně šíří přes AirDrop. Má jednu zásadní výhodu, čínští cenzoři ho nedokáží hlídat ani omezit. Na jak dlouho asi?
Snap předpovídá nulový růst příjmů a komplikace s digitální reklamou, akcie zareagovaly poklesem. Nic neobvyklého, spoléhat se na příjmy z reklamy je už několik let komplikované.
Muska od nutnosti koupit Twitter možná nakonec zachrání … hrozba pro národní bezpečnost. Pikantní na tom je ale i to, že zkoumání vyvolávají tweety samotného Muska – návrh řešení Ukrajiny ve prospěch Ruska, hrozba vypnutí Starlinku.
Facebook a Tiktok schválí bez komplikací dezinformační reklamy týkající se voleb v USA. Na YouTube takové reklamy vůbec neprojdou.
BeReal získal 60 milionů investic a má 20 milionů denních aktivních uživatelů ale stále trvají potíže s vkládáním příspěvků a počáteční obavy o stále stejném typu obsahu se potvrzují.
Startupy a ekonomika
Insight Partners kupuje podíl v Aptean, za 3,6 miliardy dolarů.
Kayne West kupuje Parler, což bude pro tuto dost zbytečnou a nefunkční „free speech“ sociální síť asi záchrana. Kayne dostal nedávno ban, takže asi doufá, že si tím koupí vlastní platformu, podobně jako Elon Musk. Cesta do pekel je vždy dlážděná (dobrými) úmysly.
Flipboard propouští 21 % lidí, nedaří se mu získávat peníze v digitální reklamě. Což není překvapující, financovat internetové/mobilní aktivity z reklamy je poslední roky čím dál tím obtížnější.
Podle uniklých dokumentů stojí Amazon úbytek zaměstnanců 8 miliard dolarů ročně. A je to ještě horší. Zaměstnance „spaluje” daleko rychleji, než je průmyslový průměr. 8 miliard dolarů je přitom prakticky čtvrtina čistého zisku v roce 2021. Lidé z Amazonu odcházejí až dvakrát rychleji, než jsou vyhazování. Neuvěřitelná čísla.
Ocenění veřejných cloudových společností v USA, Evropě a Izraeli kleslo za poslední rok z 2,8 na 1,2 bilionu dolarů; financování na soukromém trhu se ve 3. čtvrtletí 2022 meziročně snížilo o 42 %.
OpenAI jedná s Microsoftem o dalším financování. Aktuální ohodnocení je přitom prakticky na 20 miliard dolarů. Pro Microsoft by něco takového mohlo znamenat, že OpenAI zůstane v Azure a ne u konkurnčního AWS či Google Cloud.
Amazon v tichosti uzavřel Fabric.com, jeden z největších online obchodů s látkami. Amazon obchod koupil v roce 2008.
#TYDEN je e-mailing, který vychází v neděli večer. Ve webové podobě vychází v pondělí ráno na PCTuning.cz. jednotlivé “zprávičky” se průběžně objevují na Twitteru @rychlofky. Od srpna 2022 i občasný podcast (i na Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts)