PCTuning Článek

LCD Asus ROG Swift PG278Q s G-Sync: první ve své třídě

pavel-urbanek
Pavel Urbánek
21. 8. 2014 01:00 37 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Rychlý, plynulý a ostrý 2. Strastiplná cesta hráče aneb co je na ROG speciální? 3. Rozbalování a specifikace 4. Design, provedení a ergonomie 5. OSD se zaměřovačem 6. Obrazové vlastnosti
7. Technický vstup: Overdrive 8. Herní testy a dojmy z používání 9. Nedostatky panelu ROG 10. Patříte do cílové skupiny prvního ROG monitoru? 11. Konkurence žádná, ale co alternativy? 12. Shrnutí

Parametry herní novinky Asusu jsou nepochybně bezkonkurenční. Kombinace prémiového rozlišení 1440p, rychlého 144Hz panelu a technologie G-Sync dělají z ROG monitoru lákavou nabídku. Vše však sráží TN panel a vysoká cena. Máme co dočinění s ultimátním herním LCD, nebo je to jen slepá větev evoluce?

Reklama
Reklama

Na začátek musím zmínit, že na opravdu plnohodnotné měření kvality podání barev sondou nejsem vybavený, nicméně sebedůkladnější recenze kvality obrazu TN panelu a věrnosti barev by nepřinesla pravděpodobně žádná překvapení. Pojďme zhodnotit jak dobře (nebo špatně) na tom je 8bitový TN panel, kterým je osazený Asus ROG Swift PG278Q.

První věc, které si všimnete po přechodu i z průměrného IPS panelu, je sytost barev – gamut. TN panely jsou známy svojí horší prezentací v této oblasti. ROG není vyjímkou, sytost je prostě daleko za IPS. Kalibraci jsem vyzkoušel aspoň pomocí kalibračního software, ve kterém jsem důkladně prošel všechna srovnání a na monitoru nebylo potřeba nic měnit (v OSD byl vybrán User režim, kdy všechny složky RGB byly nastaveny na 100 %).

Panel je dodáván s implicitně nastaveným jasem na 80 % a kontrastem na 50 %. Zatím co kontrastu nelze nic vyčíst a jeho celkový rozsah je rozumný, tak monitor s jasem na 80 % září skoro jako reflektor. Pokud nesedíte vyloženě někde na slunci, tak doporučuji snížit donotu někam ke 40 %.

Jak jsou na tom pozorovací úhly? Bohužel dle očekávání. TN panel má několik slabin a pozorovací úhly jsou jednou z nich. Horizontální úhly nejsou tak hrozné, dokud se nedíváte pod opravdu velkými úhly, což snad nikdo ani neplánuje. Horší (jak už to je zvykem) je to ve vertikální orientaci. Především pohled zespodu je velmi rychle přecházející do inverze. To bude nejvíc vadit při otočení monitoru na výšku v módu „Portrét“.

Podsvícení

Monitory větších uhlopříček jsou známy svojí náchylností k nerovnoměrnému podsvícení nebo prosvítání v obrajích obrazovky, které se označuje jako backlight bleed. Asus zde uspěl nad průměrem. Nepozoroval jsem prakticky žádné prosvítání a nerovnoměrnost podsvícení jen minimální a patrná je při maximálním jasu a dokonale černém obrazu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning