Nvidia Reflex a Overwatch 2: Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060 | Kapitola 4
Seznam kapitol
U kompetitivních akčních her záleží nejen na vysokých snímkových frekvencích, ale i na tom, jak rychle dokáže hra zareagovat na podněty ze strany hráče. Na rychlém 240Hz panelu OLED se podíváme na to, co se dá v populární online střílečce Overwatch 2 vymáčknout ze starších GeForce GTX 1060, RTX 2060 a nakolik si pomůžete s novou RTX 4060 a jak dokáže odezvu zkrátit technologie Nvidia Reflex.
1920 × 1080, low+, snímková frekvence
Nejméně náročné nastavení je globální profil low s mírně zvýšenými detaily u tří položek nastavení.
Oproti standardnímu profilu low je filtrování textur zvýšené z low - 1× na high - 4×, shadow detail z off na medium a lighting quality z off na medium.
V nastavení video je ručně je změněné škálování obrazu na 100 % (tedy nativní rozlišení vykreslovaného obrazu, v tomto případě rozlišení 1920 × 1080), limit snímkové frekvence navýšený na 600 fps, vypnutý v-sync i triple buffering a zapnuto reduce buffering. Poté už jenom měním nastaavení Nvidia Reflex na disabled a enabled + boost.
GeForce GTX 1060, 6 GB
U průběhu snímkových frekvencí vidíte dva grafy – v tom prvním je vždy devadesát sekund dlouhé „kolečko“ po mapě ihned po startu. Během tohoto testu by měl být průběh všech měření velmi podobný, je to chvilka, než se boti seběhnou a rozjede se řežba.
Jde o srovnání výkonu s neaktivním Reflex (světlejší dvojitá čára) a aktivním Reflex + boost. Aktivní boost snižuje průměrnou snímkovou frekvenci, ale zkracuje odezvu.
Snímková frekvence je oranžovou barvou, odpovídající hodnoty fps jsou na ose vlevo. Fialovou barvou je vytížení grafického čipu, modrou průměrné vytížení všech jader procesoru. Hodnoty v procentech vytížení odpovídají pravé ose.
Průměrná snímková frekvence v úseku výše je kolem 250 snímků za sekundu s reflexem a kolem 270 bez něj.
Delší graf je delší záznam z pěti minut hraní, v prvních devadesáti sekundách je záznam onoho kolečko po mapě, v čase 90–300 s už se jde na věc – tam už je vidět, že jakmile se začne střílet, jde snímková frekvence dolů, ale měření už je naprosto chaotické a nedá se srovnávat.
Průměrná snímková frekvence je u GTX 1060 s tímto nastavením kolem 250–270 fps.
GeForce RTX 2060, 6 GB
GeForce RTX 4060, 8 GB
V pranicích už se ale snímková frekvence dostává k hodnotám kolem 400 snímků za sekundu a chvílemi dochází i k poklesům ke 350 fps.