Nvidia Reflex a Overwatch 2:  Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060
i Zdroj: kanál NVIDIA GeForce, YouTube
Grafické karty Článek Nvidia Reflex a Overwatch 2: Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060

Nvidia Reflex a Overwatch 2: Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060 | Kapitola 3

Adam Vágner

Adam Vágner

11. 8. 2023 13:00 25

Seznam kapitol

1. Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy systému 2. Testovací sestava 3. Co a jak jsem měřil v Overwatch 2 4. 1920 × 1080, low+, snímková frekvence 5. 1920 × 1080, low+, input lag
6. 1920 × 1080, ultra, snímková frekvence 7. 1920 × 1080, ultra, input lag 8. 2560 × 1440, ultra, snímková frekvence 9. 2560 × 1440, ultra, input lag 10. Závěrečné shrnutí

U kompetitivních akčních her záleží nejen na vysokých snímkových frekvencích, ale i na tom, jak rychle dokáže hra zareagovat na podněty ze strany hráče. Na rychlém 240Hz panelu OLED se podíváme na to, co se dá v populární online střílečce Overwatch 2 vymáčknout ze starších GeForce GTX 1060, RTX 2060 a nakolik si pomůžete s novou RTX 4060 a jak dokáže odezvu zkrátit technologie Nvidia Reflex.

Reklama

Co a jak jsem měřil v Overwatch 2

Online střílečky se netestují zrovna příjemně. Ostatní hráči nemají moc pochopení pro to, že nechcete hrát, ale něco měřit. Testování prodlužuje i dlouhé čekání ve frontě na zápas, náhodné střídání map a to, že zdaleka ne všechny mapy bývají k dispozici pro všechny režimy hry. K největším poklesům výkonu dochází, když se začne mezi sebou řezat několik hráčů a všechno kolem vás létá a bouchá, což je zároveň ta nejméně vhodná situace na nějaké měření. Testovat něco opakovatelně tak, aby to bylo jako ze života, je nadlidský úkol.

V Overwatch 2 je naštěstí možnost vytvořit tréninkové mise s vybraným nastavením a vybranou mapou. A co víc, můžete do hry nasázet alespoň boty řízené A.I. A toho jsem při testování využil. Před měřením jsem projel většinu map na RTX 4090 v rozlšení 1920 × 1080 a zjišťoval jsem, které jsou náročnější na vytížení GPU. Většina map běžela s vytížením grafického čipu někde v rozmezí 25–40 %. Vybíral jsem z těch, u nichž byla kombinace vyššího vytížení GPU a nižší snímkové frekvence a zároveň patřily k nejpočetněji hraným na seznamu aktivních zápsaů vytvořených hráči.

Jako vhodný kompromis jsem nakonec vybral mapu Watchpoint: Gibraltar v režimu skirmish. Ten se ukázal jako ideální, je náročnější než střelnice, jedna bitva trvá třicet minut, což je tak akorát na změření jednoho nastavení, a bitvy se odehrávají většinou na dvou lokacích s podobnou snímkovou frekvencí.

Nvidia Reflex a Overwatch 2:  Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Nvidia Reflex a Overwatch 2:  Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060
i Zdroj: PCTuning.cz
Nvidia Reflex a Overwatch 2:  Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060
i Zdroj: PCTuning.cz

 

 

Nvidia Reflex a Overwatch 2:  Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060
i Zdroj: PCTuning.cz
Nvidia Reflex a Overwatch 2:  Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Rozjel jsem trénink s týmem po dvakrát šesti hráčích, na jejich úroveň jsem nasázel ty nejhloupější boty, kteří se při zápase starají spíš o mé spolubotovníky a hezky se řežou mezi sebou. Sám jsem hrál jako tank, protože ten snese mnohem víc ran, než musíte zase ze spawnu vyrazit do testovací lokace.

 

Nvidia Reflex a Overwatch 2:  Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060
i Zdroj: PCTuning.cz
Nvidia Reflex a Overwatch 2:  Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060
i Zdroj: PCTuning.cz

 

 

Nvidia Reflex a Overwatch 2:  Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060
i Zdroj: PCTuning.cz
Nvidia Reflex a Overwatch 2:  Testy odezvy a srovnání výkonu GTX 1060, RTX 2060 a RTX 4060
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Testoval jsem na dvou úrovních základních nastavení, v tom náročnějším ve dvou rozlišeních. Většina návodů na to, jak Overwatch nastavit, vás bude tlačit do nízkých detailů za účelem dosažení vysoké snímkové frekvence. Některé ještě radí pár nastavení zvednout s tím, že to nemá vliv na výkon a zlepšuje to vizuál hry. Hra má tendenci na nastavení Ultra zapínat i upsampling, bohužel ten druhý nejhorší hned po klasické interpolaci, totiž starý FSR 1.0, přestože hra podporuje i FSR 2.x (a bohužel nepodporuje DLSS). Upsampling jsem tedy vypínal, a kromě toho jsem měnil ručně i limit snímkové frekvence, který je běžně na 300 snímcích za sekundu.

Testoval jsem šest či devět nastavení – s mírně vylepšeným globálním nastavením low v rozlišení 1920 × 1080 bodů a globálním nastavením ultra v rozlišení 1920 × 1080 bodů a v rozlišení 2560 × 1440 bodů, přičemž každé nastavení je testované s neaktivním reflexem a s reflexem kombinovaným s boost.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama