Red Orchestra 2 — Vyladěný Unreal Engine i hratelnost
Článek Red Orchestra 2 — Vyladěný Unreal Engine i hratelnost

Red Orchestra 2 — Vyladěný Unreal Engine i hratelnost

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

19. 9. 2011 03:00 49

Seznam kapitol

1. Unreal Engine 3 s mnoha rozšířeními 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Red Orchestra původně vznikla jako modifikace pro Unreal Tournament 2003. Později se osamostatnila a nyní vyhází její druhý díl. Ten míří na mety nejvyšší a bezesporu jde o výbornou realistickou střílečku. Také vizuální stránka je dobrá. Ačkoliv jde „jen“ o upravený Unreal engine 3, budete na často pozitivně překvapeni.

Reklama
Reklama
Red Orchestra 2 — Vyladěný Unreal Engine i hratelnost

Realistická multiplayerová střílečka z prostředí druhé světové války Red Orchesta byla původně jen dobrou modifikací pro Unreal Tournament 2003 a později i pokračování 2004. Protože byl mód „až moc dobrý, aby zůstal jen módem“, koupilo jeho licenční práva studio Tripwire Interactive a v roce 2006 vznikla první samostatná hra Red Orchestra: Osfront 41-45. I ta se setkala s dobrým ohlasem, průměr recenzí je dle serveru Metacritic slušných 81 a mezi realisticky založenými hráči si Red Orchestra získala poměrně solidní oblibu.

Red Orchestra 2 — Vyladěný Unreal Engine i hratelnost

Samostatná Red Orchesta byla, stejně jako původní módy, postavena na Unreal enginu druhé generace. S ním měli vývojáři zřejmě dobré zkušenosti, protože k tvorbě další Red Orchestry zvolili také Unreal engine, pochopitelně však generace třetí. Ani ten ale po několika letech nevypadá i přes množství updatů nejlépe (vždyť od vydání Bioshocku a Unreal Tournamentu 3 uběhly už čtyři roky) a vývojáři z Tripwrie jej proto modifikovali k obrazu svému.

Red Orchestra 2 — Vyladěný Unreal Engine i hratelnost

Úpravy herního enginu se vydaly dvěma směry. Prvním je samozřejmě grafika, na hrách jako Unreal Tournament 3 či Bioshock je přeci jen vidět, že nejsou nejmladší. Vývojářům se tak do Red Orchestry 2 povedlo implementovat i některé nové efekty jako výborně zpracovaný efekt slunečních paprsků. Práce se světlem obecně je na vysoké úrovni a v kombinaci s velmi detailními texturami a slušnými modely hra působí velmi dobře i přesto, že použitý engine rozhodně není nejmladší a Epic již usilovně pracuje na jeho nové generaci.

Red Orchestra 2 — Vyladěný Unreal Engine i hratelnost

Další klíčové změny se odehrály u fyziky. Unreal Engine 3 podporuje fyzikální engine PhysX a právě jeho možnosti Red Orchestra 2 využívá. Místo výbuchů a přehnaných doprovodných částicových efektů (zničitelné prostředí však samozřejmě zůstalo) se vývojáři zaměřili na realistické chování materiálů (různé materiály jsou různě průstřelné, což je ovlivněno i typem zbraně), zásahové zóny vojáků, vliv hmotnosti zbraní a podobně. V nastavení grafiky si dokonce můžete zapnout akceleraci fyziky přes grafickou kartu GeForce. Ani to ale není důvod k panice majitelů karet AMD Radeon, PhysX je implementován podobně jako v Metru a fyziku tak zvládají počítat i silné vícejádrové procesory.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning