Red Orchestra 2 — Vyladěný Unreal Engine i hratelnost | Kapitola 11
Seznam kapitol
Red Orchestra původně vznikla jako modifikace pro Unreal Tournament 2003. Později se osamostatnila a nyní vyhází její druhý díl. Ten míří na mety nejvyšší a bezesporu jde o výbornou realistickou střílečku. Také vizuální stránka je dobrá. Ačkoliv jde „jen“ o upravený Unreal engine 3, budete na často pozitivně překvapeni.
Po technologické stránce se druhá Red Orchestra povedla. Ačkoliv je hra postavena na třetím Unreal Enginu, který již není nejmladší, s množstvím úprav vypadá hra dobře a některé efekty jako například sluneční paprsky vypadají i dnes nádherně. Pochvalu si zaslouží také fyzika. Použit je engine PhysX od nVidie. Místo na efektní ničení se však tvůrci zaměřili na realistické chování zbraní a dalších aspektů, přičemž i to má mnohé do sebe a dává to střílečce ještě větší nádech realističnosti.
Co se týče hardwarových nároků, jsou sice vyšší než je zvykem, není se však čeho bát. V nižších rozlišeních si naprosto plynule zahrajete s grafickou kartou nižší střední třídy, do Full HD pak potřebujete o něco výkonnější hardware ideálně na úrovni nVidia GeForce GTX 560 či AMD Radeon HD 6870. Ani to ale nejsou highendové karty s cenou mimo možnosti drtivé většiny populace.
Podobná pravidla platí pro nároky na výkon procesoru. Majitelé starých dvoujádrových čipů Intel Core 2 Duo či AMD Athlon X2 mohou mít problémy, s druhou generací Phenomů a procesory Intel řady Core iX si však zahrajete plynule a bez problémů.
Pokud náhodou patřičně výkonný stroj nemáte, není důvod zoufat. Nastavení grafiky je ve hře spousta a pokud je rozumně snížíte, lze si zahrát plynule i na starších strojích. Je sice pochopitelné, že úměrně s tím jde dolů i kvalita grafiky, pokud však detaily nesnížíte na úplně minimum, vypadá Red Orchestra 2 stále velmi obstojně.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.