Televizní poplatky za tablet kvůli ČT? To snad ne!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Televizní poplatky za tablet kvůli ČT? To snad ne!

Televizní poplatky za tablet kvůli ČT? To snad ne!

Michal Rybka

Michal Rybka

5. 6. 2015 03:00 108

Seznam kapitol

1. Máte iVysílání? Tak plaťte! 2. Pod kontrolou 3. Nikdy víc otrokem vysílání 4. Vulgární média pro vulgární konzumenty 5. Idiocracie? 6. Šest kanálů proti komerčním televizím

Dvacet pět let po protikomunistickém převratu stále existuje instituce, která je hluboce zamrzlá v čase a považuje se za tak významnou, že by se před ní měli všichni sklánět v hluboké úctě. Jako přestárlý mamánek žije v pohodlí své minulosti a necítí potřebu k jakékoliv změně. S nikým totiž nesoutěží, nemusí a zjevně ani nemíní.

Reklama

Česká televize si před časem všimla toho, že vzniklo cosi jako internet. A protože internet existuje a shodou okolností je na něm také iVysílání, jsou radní přesvědčeni, že by televizní poplatky měl platit i každý majitel počítače, tabletu anebo chytrého telefonu. Co na tom, že třeba iVysílání sledovat nechcete a že je problém možné vyřešit jinak, například obsah iVysílání zamknout a zpoplatnit?

Televizní poplatky za tablet kvůli ČT? To snad ne!
i Zdroj: PCTuning.cz

Zatímco se světem od 90. let prohnal nástup internetu, dotcomová bublina, web 2.0, nástup sociálních sítí, nástup internetového videa a dotcomová bublina 2.0, Česká televize nadále vegetuje dále ve svém vlastním tempu. Podobně jako spící království z pohádky o Šípkové Růžence poklidně klimbá a jenom přicházející kolaps televizí jako distribučního média ji přimělo k tomu, aby se pokusila svůj status quo uchovat.

Televize obecně se nacházejí ve fázi pozvolného úpadku. Nahrazují je internetové technologie, které vás nenutí být v určitý čas před televizním přijímačem, ale sledovat co chcete, kdy chcete a kde chcete. Mediální giganti mají tradičně velký problém s adaptací a jako obvykle vedou defenzivní boj na zdrženou. Jenomže dnes se mění nejen distribuční technologie, ale celá mediální scéna velice rychle.

Na konci 90. let měla tradiční hudební vydavatelství šanci přejít na digitální distribuční model, bránila se mu ale tak zuřivě, že jejich místo převzaly technologické firmy jako je Apple či Google. Stejný problém měly klasické tiskoviny, které místo rychlé evoluce také hrály boj na zdrženou, který se vlekl dobrých deset let. I rezistence u distribuce videa vedla k tomu, že se digitálního videa zmocnila partička týpků s webkamerami – a zatímco Česká televize experimentuje s HEVC, youtubeři už nahrávají svoje videa ve 4K. Klasické televize nestíhají sledovat rychlost evoluce video technologií. Podívejte se na Živě, které informovalo o HEVC (High Efficiency Video Coding) už 29. ledna 2013 – před dvěma a půl lety!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama