Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi

Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

24. 8. 2012 03:00 95

Seznam kapitol

1. Plíživý zabiják smartphone 2. Trh se mění 3. Krach obchodních modelů 4. Probuzení ze snu
5. Urychlí nástup cloudu? 6. Realita mobilních sítí... 7. ... v Banánistánu 8. Sítě nám brzdí pokrok

Všichni ví, že se na nás valí technologická změna tak obrovská, že ji lze přirovnat snad jen k příchodu PC – náhrada klasických počítačů chytrými telefony. Prodávají se po desítkách milionů, táhnou růst objemu trhu s elektronikou. Výrobci se dělí na ty, kteří je mají, a zbytek, co pláče nad ztrátami a doufá v lepší zítřky.

Reklama

S tím, jak se ukazovalo, že prodávat mobilní hry nebude vůbec jednoduché, objevovaly se v mobilním hraní nové trendy, jako „free to play“.

Stažení „plné verze zdarma“ je jedna ze strategií, jak hráče přimět k tomu, aby si hru vůbec našel, stáhl a vyzkoušel s tím, že bude později skásnut za zakoupení nějakých bodů či vlastností nezbytných k hraní. Jiné věci naopak vypadají zcela logicky, jako třeba absolutní vítězství cloudových řešení, které sdílí data mezi vaším mobilem a počítačem (pokud ještě nějaký používáte). Nejextrémnější prognostici této vize dokonce zcela odepisují harddisky, protože savovat data lokálně je „jak z roku 2005“. Pokud chcete sdílet data na celé flotile přístrojů a nebo hledáte jednoduché řešení pro kolaboraci na společném projektu, dává to z praktického hlediska smysl.

Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi
i Zdroj: PCTuning.cz

Dalším a na první pohled logickým krokem po „outsourcování úložného prostoru“ je „outsourcování výpočetního výkonu“. V rámci místního (firemního) řešení to dává naprostý smysl, protože nejde o nic jiného, než o návratu ke konceptu terminálů. Počítač bez úložiště slouží k práci, zaměstnanci ho nezanesou viry a data se lépe kontrolují a zálohují centrálně.

Jenomže mimo firemní prostředí to podle všeho až tak jednoduše nepůjde. Vize úžasného nového světa bez místního výpočetního výkonu a místních úložišť dostala přímý zásah v okamžiku, kdy skoro zbankrotovalo OnLive, které nabízelo pokrokové streamované hraní. OnLive údajně pořídili na 8000 serverů pro provozování své služby, ale měli jenom kolem 1600 platících zákazníků.

Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi
i Zdroj: PCTuning.cz

Dluhy společnosti měly dosáhnout více než 30 milionů USD. To je přivedlo na samý pokraj bankrotu, naštěstí byli na poslední chvíli resuscitováni a za cenu odepsání většiny původních investic (HTC patrně přijde o 40 milionů USD, které do služby investovalo) a 50% ořezání zaměstnanecké základny znovu oživeni.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama