Vývoj technologií počítačových her — první díl | Kapitola 2
Seznam kapitol
Historie počítačových her se píše už několik desítek let. Za tu dobu se jednoduché hry typu Pong vyvinuly v komplexní tituly s realistickou grafikou podobnou skutečnosti. Připravili jsme pro vás seriál o jejich vývoji, ve kterém zmapujeme cestu od prvních her jako Tennis for Two hraném na osciloskopu až ke Crysis 2.
V první kapitole jsem se krátce zamyslel nad situací na současném trhu a pokusil se vysvětlit, proč z dlouhodobého hlediska vývoj grafiky počítačových her rozhodně nestojí na místě. Dnes začínající série několika článků však zamíří přesně opačným směrem. Pokusím se v nich zmapovat vývoj technologické stránky počítačových her od jejich vzniku před sedmdesáti (!) lety až po současnost a myslím, že o překvapení a zajímavosti rozhodně nebude nouze.
Když jsem před více jak rokem a půl sepsal velký článek vzpomínající na dvacítku her, které dle mého názoru nejvíce posunuly technologickou stránku počítačových her kupředu, byli jste dle reakcí v diskusi nadšeni a stejně jako já při psaní jste při čtení textu a prohlížení screenů zamačkávali nostalgické slzy v očích.
Protože se v diskusi pod článkem objevilo množství žádostí o pokračování, které by se dané problematice věnovalo podrobněji, rozhodl jsem se jim, byť s větší časovou prodlevou (za kterou tímto přijměte moji omluvu), vyhovět. V následujících článcích se proto na historii vývoje technologií počítačových her podíváme znovu, tentokrát podstatně detailněji. Místo výběru několika nejdůležitějších her projdu vše chronologicky od vzniku historicky první elektronické hry až po současnost a pokusím se vysvětlit, čím byla která hra přínosná.