Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
![Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/lznqrj1kexajmqb60ce2d252d8c4149090580.jpg)
Zatímco vývoj světa trvá už několik miliard let, vývoj života na zemi několik stovek milionů let a vývoj člověka několik set tisíc let, vývoj výpočetní techniky jde kupředu tak rychle, že jej člověk i během svého poměrně krátkého života může sledovat IT evoluci doslova před očima. Ačkoliv nejsem nijak starý, nějaký rok již na počítači hry hraji a rozhodl jsem se proto tímto článkem zavzpomínat na některé tituly, které jsem před lety také hrál. Protože však nejsme server zaměřený na hry, ale na počítačový hardware a k našim nejčtenějším článkům patří ty o grafických kartách a hardwarové náročnosti počítačových her, zavzpomínám trochu netradičně tím, že se pokusím shrnout vývoj vizuální stránky počítačových her za poslední dvě dekády. I tady se totiž téměř neustále dějí velké změny, díky kterým jsme se dostali od prvních 2.5D her až po dnešní 3D tituly překypující nejnovějšími technologiemi z balíčku DirectX 11 a je jen otázkou několika nejbližších let, kdy přijde další evoluce v podobě přechodu na ray tracing a softwarový rendering. Poté už možná někteří hardcore hráči ani nebudou vědět, zda je realita okolo, nebo uvnitř monitoru.
![Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/jc600pdmannmoq960ce2d269a0ba241232429.jpg)
Poměrně netradiční téma článku jsem zpracoval také poměrně netradičním způsobem. Nedočkáte se proto klasického souvislého textu, ale vybral jsem celkem dvacítku her, které podle mého názoru nejvíce přispěly k vývoji grafické stránky počítačových her. Některé přinesly revoluční herní engine, některé zbrusu nové technologie a některé prostě vypadaly na svoji dobu tak dobře, že jsem je zkrátka nemohl vynechat. Ze všech těchto her jsem udělal velké množství screenshotů a hry jsem chronologicky seřadil. U každé hry najdete kromě galerie screenshotů také krátký komentář o technologiích a enginu, na kterém byla hra postavena.
![Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/69qll3whl7m1r9260ce2d273c23d765374671.jpg)
Pokud se vám text dnes nechce číst, není to nutné a článek si můžete užít i pouhým prolistováním a pokocháním se na screenshoty, které jsou až na několik výjimek u starých her vždy na zvětšení. Zároveň také prosím při čtení článku mějte na paměti, že co člověk, to originální názor a s výběrem některých titulů možná nebudete souhlasit a raději byste na jejich místě viděli hry jiné. Ale teď už nechám zbytečných řečí, jdeme na první titul.