Vývoj technologií počítačových her — třetí díl
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Vývoj technologií počítačových her — třetí díl

Vývoj technologií počítačových her — třetí díl | Kapitola 4

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

9. 9. 2011 03:00 46

Seznam kapitol

1. Akční pecky konce 90. let 2. Další trojrozměrné hry konce 90. let 3. Pseudo 3D stále žije 4. Počítače konce 90. let 5. Boj na trhu s grafikami v roce 1998
6. Šestá generace herních konzolí 7. Střílečky z let 2000-2002 8. RPG i RTS se přesunují do 3D 9. Vrcholné období 2.5D a kombinace s 3D

Na konci minulého dílu jsme se podívali na první plnohodnotné trojrozměrné počítačové hry, které odstartovaly novou éru hraní. Současně jsme si ukázali první 3D grafické akcelerátory, díky kterým hry vypadaly podstatně lépe a běžely daleko rychleji než při softwarovém renderingu, kdy měl všechno na bedrech procesor.

Reklama
Vývoj technologií počítačových her — třetí díl
i Zdroj: PCTuning.cz


Intel Pentium III

Vývoj počítačových her jde v ruku v ruce s pokrokem v oblasti počítačového hardwaru. Pojďme se tedy podívat, na čem se na konci 90. let hrálo. V roce 1997 uvádí Intel druhou generaci procesoru Pentium, která má 7,5 milionu tranzistorů a nejvýkonnější procesory dosahují frekvencí až 450 MHz. Ani to však společnosti nestačí a v roce 1999 přichází již třetí generace Pentií, se kterou tah na dosažení co možná nejvyšších frekvencí pokračuje. Nejnižší modely začínají na 400 MHz a frekvence jde rychle vzhůru, takže na konci milénia Intel sériově vyrábí první procesor o frekvenci magického 1 GHz.

Vývoj technologií počítačových her — třetí díl
i Zdroj: PCTuning.cz


Operační paměť Kingston SDRAM 64 MB 100 MHz

Pravidelně roste také kapacita operačních pamětí. Zatímco v první polovině 90. let je standardem 16 a luxusem 32 MB operační paměti, v průběhu let se běžnými stává 64 MB RAM. Na přelomu tisíciletí pak tento trend pokračuje a nové počítače mají od 128 (levné) do 256 (dražší) MB operační paměti. Mění se samozřejmě také generace pamětí a místo EDO RAM jsou nejrozšířenější moduly SDRAM známé také jako SDR (předchůdce dnešních DDR).

Vývoj technologií počítačových her — třetí díl
i Zdroj: PCTuning.cz


Pevný disk Maxtor 5T010H1 s kapacitou 10 GB (rozhraní ATA)

Zvyšuje se také kapacita trvalých úložišť dat. Kapacita pevných disků roste z jednotek gigabytů na desítky a mění se i způsob přenosu dat z jednoho místa na druhé. Diskety se pomalu stávají minulostí, data se přenášejí na CD nosičích a pokud jste měli dostatek financí, bylo možné mít na úplném konci 90. let i DVD mechaniku.

Vývoj technologií počítačových her — třetí díl
i Zdroj: PCTuning.cz


15" až 17" CRT monitor s rozlišením 800 × 600 či 1024 × 768 px — typická kombinace konce 90. let

Zatímco dnes většinou hrajeme na 24" LCD panelech s Full HD rozlišením, na konci 90. let situace ani zdaleka tak růžová nebyla. Technologie LCD čekala na svůj velký příchod a světu kralovaly CRT monitory s poměrně malou úhlopříčkou, drtivá většina uživatelů doma měla 15" či 17" monitor. Také rozlišení bylo podstatně nižší a maximem bylo většinou 1024 × 768 px.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama