3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek 3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů

3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů | Kapitola 4

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

8. 2. 2013 03:00 29

Seznam kapitol

1. Exkurze do historie 2. 3DMark ve znamení změn 3. Testovací balík Ice Storm 4. Testovací balík Cloud Gate 5. Testovací balík Fire Strike 6. Testovací sestava, metodika 7. Výsledky grafik a procesorů v testech Ice Storm
8. Výsledky grafik a procesorů v testech Cloud Gate 9. Výsledky grafik a procesorů v testech Fire Strike 10. Výsledky grafik a procesorů v testech Fire Strike Extreme 11. Galerie screenů ze scén Ice Storm a Cloud Gate 12. Galerie screenů ze scén Fire Strike (Extreme) 13. Závěr

3DMarky jsou nejlepšími „neherními“ testy herních počítačů. Nejnovější verze by se ráda prosadila i jinde, obsahuje proto multiplatformní testy pro Windows, Android a iOS současně. Na výkonné herní sestavy se ale samozřejmě nezapomnělo, test Fire Strike podporuje nejmodernější efekty DirectX 11 a v nastavení Extreme vypadá úchvatně.

Reklama
3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů
i Zdroj: PCTuning.cz

Cloud Gate je středně náročný testovací balík určený pro notebooky a typické domácí počítače. Dle tvrzení vývojářů je benchmark například vhodný pro testování integrovaných grafických karet.  Stejně jako Ice Storm obsahuje balík dva testy zaměřené na výkon grafické karty a jeden test výpočtů fyziky zaměřený na výkon procesoru. Cloud Gate je postaven na enginu shodném s třetím testovacím balíkem Fire Strike. U Cloud Gate je ale nastavena limitace na úroveň rozhraní DirectX 10. V tomto testu je proto možné měřit výkon i staršího hardwaru bez podpory DirectX 11. Při základním nastavení běží všechny testy v rozlišení 1280 × 720 px.

Graphics test 1

3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů
i Zdroj: PCTuning.cz

První grafický test je stejně jako u balíku Ice Storm zaměřen na otestování schopností počítače renderovat scény náročné na geometrii, zatímco nároky na shadery jsou nízké. V průměrném snímku jsou zpracovány tři miliony vrcholů, které vytvoří 1,1 milionu trojúhelníků v mapě stínů a na výsledné scéně. V každém snímku je současně průměrně zpracováno 18 milionů pixelů. Vypnuto je volumetrické osvětlení, zapnuty naopak zůstaly částicové efekty a post processing efekty hloubky ostrosti a rozmazání (počítáno pomocí FFT).

Graphics test 2

3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve druhé scéně jsou kladeny nároky na velkou výpočetní náročnost shaderů, zatímco geometrie je výrazně méně než v prvním testu. V průměru je v každém snímku zpracováno 1,8 milionu vrcholů a vykresleno 690 tisíc trojúhelníků. Zapnuto je jednoduché volumetrické osvětlení, vypnuty jsou však částicové efekty. Nastavení post processing efektů je shodné s prvním grafickým testem.

Physics test

3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů
i Zdroj: PCTuning.cz

Cílem je změřit schopnost hardwaru provádět výpočty fyziky na procesoru. Zátěž na grafickou kartu je v tomto testu minimalizována. Test má 32 simulovaných světů. Každý z nich má čtyři deformovatelné objekty, čtyři klouby a 20 pevných objektů, které mezi sebou interagují. Pevné objekty jsou neviditelné a jsou použity k navození dojmu tlakové vlny.

Na každém procesorovém jádře je spuštěno jedno vlákno výpočtů a každý svět má vlastní simulovaný částicový systém. Doba testu je přibližně dvacet sekund, samotné měření však začíná až po osmi sekundách. Použit je fyzikální engine Bullet Open Source Physics Library.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama