3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů | Kapitola 6
Seznam kapitol
3DMarky jsou nejlepšími „neherními“ testy herních počítačů. Nejnovější verze by se ráda prosadila i jinde, obsahuje proto multiplatformní testy pro Windows, Android a iOS současně. Na výkonné herní sestavy se ale samozřejmě nezapomnělo, test Fire Strike podporuje nejmodernější efekty DirectX 11 a v nastavení Extreme vypadá úchvatně.
Testovací sestava

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 310.90 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.1 Beta. V obou případech jde o nejnovější WHQL certifikované ovladače.
Metodika testování

Výkon v novém 3DMarku jsem měřil ve všech třech balících a vždy při základním nastavení rozlišení a všech detailů. Postupně jsem tak při měření projel balíky Ice Storm, Cloud Gate a Fire Strike. U balíku Fire Strike jsem též měřil výkon v nejnáročnějším režimu Extreme.
Výpočet skóre

Vzorce pro výpočet výsledků jednotlivých testů jsou poměrně jednoduché. Naměřený framerate se vždy vynásobí koeficientem, čímž se spočte dílčí bodový výsledek z grafického (z dvou průměrných frameratů se současně spočte harmonický průměr), fyzikálního a případně i kombinovaného testu. Z těchto dílčích bodových výsledků se následně vypočte váhovaný harmonický průměr, který udává výsledné skóre. Váha jednotlivých testů a koeficienty pro všechny testovací balíky jsou uvedeny v tabulce pod odstavcem.

koeficienty pro výpočet skóre