3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů
Článek 3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů

3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

8. 2. 2013 03:00 29

Seznam kapitol

1. Exkurze do historie 2. 3DMark ve znamení změn 3. Testovací balík Ice Storm 4. Testovací balík Cloud Gate 5. Testovací balík Fire Strike 6. Testovací sestava, metodika 7. Výsledky grafik a procesorů v testech Ice Storm
8. Výsledky grafik a procesorů v testech Cloud Gate 9. Výsledky grafik a procesorů v testech Fire Strike 10. Výsledky grafik a procesorů v testech Fire Strike Extreme 11. Galerie screenů ze scén Ice Storm a Cloud Gate 12. Galerie screenů ze scén Fire Strike (Extreme) 13. Závěr

3DMarky jsou nejlepšími „neherními“ testy herních počítačů. Nejnovější verze by se ráda prosadila i jinde, obsahuje proto multiplatformní testy pro Windows, Android a iOS současně. Na výkonné herní sestavy se ale samozřejmě nezapomnělo, test Fire Strike podporuje nejmodernější efekty DirectX 11 a v nastavení Extreme vypadá úchvatně.

Reklama
Reklama

Testovací sestava

3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 310.90 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.1 Beta. V obou případech jde o nejnovější WHQL certifikované ovladače.

Metodika testování

3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů

Výkon v novém 3DMarku jsem měřil ve všech třech balících a vždy při základním nastavení rozlišení a všech detailů. Postupně jsem tak při měření projel balíky Ice Storm, Cloud Gate a Fire Strike. U balíku Fire Strike jsem též měřil výkon v nejnáročnějším režimu Extreme.

Výpočet skóre

 vzorce pro výpočet skóre
vzorce pro výpočet skóre

Vzorce pro výpočet výsledků jednotlivých testů jsou poměrně jednoduché. Naměřený framerate se vždy vynásobí koeficientem, čímž se spočte dílčí bodový výsledek z grafického (z dvou průměrných frameratů se současně spočte harmonický průměr), fyzikálního a případně i kombinovaného testu. Z těchto dílčích bodových výsledků se následně vypočte váhovaný harmonický průměr, který udává výsledné skóre. Váha jednotlivých testů a koeficienty pro všechny testovací balíky jsou uvedeny v tabulce pod odstavcem.

3DMark — rozbor technologií a test grafik i procesorů


koeficienty pro výpočet skóre

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning