Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 10

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 1. 2016 03:00 23

Seznam kapitol

1. Dirt Rally – rychle a plynule 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vyhlazování hran – Nvidia 5. Vyhlazování hran – AMD 6. Vliv nastavení – světla, stíny, částice, počasí 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO, odrazy
8. Vliv nastavení – tráva, detaily objektů a aut 9. Vliv nastavení – odlesky, voda, textury 10. Vliv nastavení – shadery, AF, advanced blending 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.

Reklama

Shader Detail

Nastavení kvality pixel shaderů má extrémní vliv na obraz i výkon. Při snížení na minimum zmizí z obrazu i základní efekty jako normal mapping nebo bloom a hra pak chytne takový retro nádech. Rozdíl ve výkonu mezi minimem a maximem je neuvěřitelných 76 fps vs. 152 fps!

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Anisotropic Filtering

Volba ovlivňuje kvalitu textur ve větší vzdálenosti od kamery. U závodní hry je kvalita AF velice důležitá a tak rozhodně nedoporučuji kvalitu AF snižovat. Vliv na výkon je velmi nízký (alespoň na GTX 670), takže snížení kvality AF vám moc výkonu nepřidá – 72 fps vs. 74 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Smoke Shadows

Co přesně detail změní, jsem nezjistil. Určitě se ale nejedná o nic zásadního. Při všech pokusech byl výkon vždy tentýž a to samé platí i o kvalitě obrazu.

Advanced Blending

Poslední volba umožňuje aktivovat vylepšené vyhlazování transparentních textur. Nejspíše pomocí metody super-samplingu. Vliv na výkon je vysoký a tak tento detail jako jediný není aktivní, když nastavíte globální detaily na Ultra. Bohužel ani tento detail vás nezbaví na AMD grafické kartě onoho otravného ditheringu, pouze jej zmírní v některých případech. V testované scéně byl rozdíl 38 fps vs. 60 fps.

Dirt Rally - Rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama