Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 10
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.
Shader Detail
Nastavení kvality pixel shaderů má extrémní vliv na obraz i výkon. Při snížení na minimum zmizí z obrazu i základní efekty jako normal mapping nebo bloom a hra pak chytne takový retro nádech. Rozdíl ve výkonu mezi minimem a maximem je neuvěřitelných 76 fps vs. 152 fps!
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Anisotropic Filtering
Volba ovlivňuje kvalitu textur ve větší vzdálenosti od kamery. U závodní hry je kvalita AF velice důležitá a tak rozhodně nedoporučuji kvalitu AF snižovat. Vliv na výkon je velmi nízký (alespoň na GTX 670), takže snížení kvality AF vám moc výkonu nepřidá – 72 fps vs. 74 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Smoke Shadows
Co přesně detail změní, jsem nezjistil. Určitě se ale nejedná o nic zásadního. Při všech pokusech byl výkon vždy tentýž a to samé platí i o kvalitě obrazu.
Advanced Blending
Poslední volba umožňuje aktivovat vylepšené vyhlazování transparentních textur. Nejspíše pomocí metody super-samplingu. Vliv na výkon je vysoký a tak tento detail jako jediný není aktivní, když nastavíte globální detaily na Ultra. Bohužel ani tento detail vás nezbaví na AMD grafické kartě onoho otravného ditheringu, pouze jej zmírní v některých případech. V testované scéně byl rozdíl 38 fps vs. 60 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)