Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 1. 2016 03:00 23

Seznam kapitol

1. Dirt Rally – rychle a plynule 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vyhlazování hran – Nvidia 5. Vyhlazování hran – AMD 6. Vliv nastavení – světla, stíny, částice, počasí 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO, odrazy
8. Vliv nastavení – tráva, detaily objektů a aut 9. Vliv nastavení – odlesky, voda, textury 10. Vliv nastavení – shadery, AF, advanced blending 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.

Reklama

Ground Cover

Nastavuje kvalitu a dohlednost trávy a různých malých rostlin kolem tratí. I vliv na výkon je celkem nízký. V testované scéně byl rozdíl výkonu 81 fps vs 92 fps. Vliv na obraz je ale výrazný, takže tento detail snižujte až jako poslední.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Vehicle Detail

Tímto nastavením ovlivníte množství detailů vašeho vozu. Snížením detailu na minimum se vzhled auta z venčí nijak výrazně nezmění, ale výrazněji je ovlivněn interiér. Při nastavení na minimum z auta zmizí řidič i navigátor. Vliv na výkon je velmi nízký – 73 fps vs. 75 fps, takže tento detail nechte klidně na maximum.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Track

Detail by měl nastavovat kvalitu tratě asi množství polygonů na cestě), ale rozdíl mezi minimem a maximem nebyl nikde poznat. Výkon i kvalita obrazu je v obou případech totožná.

Trees

Nastavení pro kvalitu stromů má celkem šílený vliv na obraz. Pokud nastavíte detail na minimum, změní se hezky modelované stromy na otřesné „2D“ ploché textury. Přitom rozdíl ve výkonu není moc vysoký, pouze 85 fps vs. 90 fps v testované scéně.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Objects

Nastavuje úroveň detailů okolních objektů. Při snížení na minimum je více viditelné doskakování různých úrovní kvality na objektech. Volba má téměř neměřitelný vliv na výkon, takže doporučuji objekty ponechat na maximum.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama