Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 13

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 1. 2016 03:00 23

Seznam kapitol

1. Dirt Rally – rychle a plynule 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vyhlazování hran – Nvidia 5. Vyhlazování hran – AMD 6. Vliv nastavení – světla, stíny, částice, počasí 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO, odrazy
8. Vliv nastavení – tráva, detaily objektů a aut 9. Vliv nastavení – odlesky, voda, textury 10. Vliv nastavení – shadery, AF, advanced blending 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.

Reklama

Závěr

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Dirt Rally nakonec překvapilo solidní optimalizací a docela povedenou grafikou. Jediné nepříjemné překvapení se konalo v podobě horší kvality zobrazování transparentních textur na AMD grafických kartách. Otravný dithering na veškeré vegetaci je velmi dobře pozorovatelný na všech nižších stupních vyhlazování. To je poněkud znepokojivé, když vezmeme v úvahu fakt, že se pod hru AMD podepsalo velkým množstvím reklamy (asi jako Nvidia pod Project CARS).

Je ale nutné dodat, že problém s ditheringem transparentních textur není problém samotné hry, ale čistě grafických karet AMD. Například v GTA 5, které také používá MS-TRAA, můžete pozorovat ten samý problém. Lékem na tento problém naštěstí je volba vysokého stupně vyhlazování (8× MSAA nebo EQAA 8f16×). Pak je grafika hry na AMD i Nvidia grafikách podobná. A za podporu všech možných režimů MSAA vyhlazování si hra zaslouží velké plus.

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejzajímavější na celé technické stránce je ale volba detailů. Dirt Rally je sice nenáročná hra, kterou si na běžném mainstreamu zahrajete plynule s maximálními detaily, ale možnosti očesání grafiky jsou nevídané. Pokud všechny detaily snížíte na minimum, nebo využijete celkové nastavení detailů Ultra Low, hru si pak zahrajete na jakékoliv DX11 grafické kartě. Po grafické stránce pak sice hrajete úplně jinou hru, ale zahrajete si to.

Dříve hry ze série Colin McRae a Dirt vynikaly výbornou grafikou, která byla zároveň perfektně optimalizovaná. Dirt Rally už na maximální detaily nepřekvapí grafikou, ze které vám bude padat čelist na zem. Kvalita modelů vozidel je ale vysoká a také textury jsou velmi detailní. Grafika prostředí už místy mírně pokulhává. Třeba pěkné prostředí Powys je místy občas přerušeno otřesnou vodní překážkou. Také vegetace na některých tratích má ustřelené barvy, například zelená ve dne v Německu, nebo jehličnaté stromy kolem všech tratí kde se vyskytují. Naštěstí se hra nesnaží jednodušší grafiku maskovat za nějaké šílené post-process efekty. Například „oblíbený“ efekt chromatické aberace zde nenajdete.

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud hledáte dobrou rally hru, mohu Dirt Rally jen doporučit. Skvělá hratelnost je doprovázena solidním technickým zpracováním. Díky našemu rozboru už i můžete vidět, že ani slabší grafická karta pro vás nebude překážkou. Jediné co může trochu zamrzet je nízký počet tratí, respektive herních prostředí. Těch je k dispozici na rally závody jen šest. Alespoň vozový park je ale poměrně bohatý, a tak vás hra Dirt Rally na dlouho zabaví.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama