Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 11
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.
Maximální vs. minimální detaily
Hra má v menu volbu, která nastavuje všechny detaily najednou – Chose Preset. Tím nastavujete všechny detaily najednou na stejnou úroveň. To je pohodlné a rychlé, ale nedoporučuji to – snížíte tím současně i nastavení, která výrazně zhorší kvalitu obrazu při malém zlepšení výkonu – například AF. Jediný detail, který i při nastavení Ultra zůstane deaktivovaný, je již dříve zmíněný náročný Advanced Blending.
Jak můžete vidět na následujících dvou scénách, hra škáluje s detaily až neuvěřitelně. Hlavně asi každého zarazí v obou případech obrovský skok mezi detaily Low a Ultra Low. To má jednoduché vysvětlení. Stačí se podívat na screenshoty při tomto nastavení a zjistíte, že obraz je výrazně odlišný. Chybí světla, stíny, tráva a spousta jiných detailů. Při tomto nastavení hrajete téměř jinou hru. Detaily Ultra Low umožní spustit hru téměř na čemkoliv.
Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – nejrychlejší je kliknout na obrázek kolečkem myši.
Scéna 1
První test byl proveden na náročnější zasněžené trati. Po snížení detailů z Ultra na Low se výkon zvýší přibližně 2,5×. Grafika se přitom změní jen mírně. Zmizí AO, zhorší se stínování a kvalita mlhy. Také davy diváků kolem závodu mají výrazně zredukovanou kvalitu.
Při skoku na Ultra Low detaily ale extrémně zredukuje kvalita všech okolních objektů. Grafika vypadá jak z více než deset let staré hry.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra Vysoké po Nízká:
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
Detaily ULTRA LOW -pro zvětšení klikněte-
Scéna 2
V druhé testovací scéně je vliv detailů na výkon podobný. Mezi Ultra a Low detaily zde výkon škáluje přibližně 2×. Kromě filtrace textur však grafika nijak výrazně neutrpí. Stejně jako v prvním případě se jen zhorší kvalita stínů a objektů kolem silnice.
Nastavení Ultra Low ovšem s kvalitou zahýbe více. Jak sami můžete vidět, toto nastavení opravdu nelze doporučit. Grafika je pak opravdu otřesná.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra Vysoké po Nízká:
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
Detaily ULTRA LOW -pro zvětšení klikněte-