PCTuning Článek

Euro Truck Simulator 2 — kamiony s povedenou grafikou

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
1. 11. 2012 02:00 34 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Evropa ve zbrusu nové grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK se zapnutým vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Vliv nastavení na hru V 11. Galerie in game screenshotů 12. Závěr

Když se řekne simulátor kamionové dopravy po Evropě, řadě hráčů se vybaví neuvěřitelná nuda. Přesto si tento koncept získal mnoho fandů a druhý díl u nás aktuálně patří mezi nejprodávanější hry. Kompletní proměnou mimo jiné prošla i grafika, která je jedním slovem parádní a má i poměrně rozumné hardwarové nároky.

Reklama
Reklama

Vynechám-li sérii Serious Sam, má Euro Truck Simulator 2 jedno z nejpodrobnějších nastavení detailů, jaké lze u počítačových her v současnosti vidět. Vzhledem k vyšším hardwarovým nárokům jej bude muset využít řada majitelé počítačů se slabšími grafickými kartami. Všechny položky jsem podrobně prošel s grafickou kartou nVidia GeForce GTS 450 v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování hran (tj. vypnutý efekt MLAA a změna velikosti 100 %).

Změna velikosti


Změna velikosti 200 % (po najetí myší se zobrazí 100 %)

Nastavení změna velikosti je jinak pojmenovaný režim techniky nejkvalitnějšího možného vyhlazování hran. Celý obraz se totiž při nastavení větším než 100 % renderuje ve vyšším rozlišení a následně je zmenšen na rozlišení monitoru. Tím dojde k vyhlazení hran. Teoreticky lze v možnostech hry nastavit až 500 % (tj. vykreslování v pětinásobném rozlišení), to je ale extrémně náročné na výkon počítače. Už při nastavení 200 % klesnul framerate s testovanou GeForce GTS 450 z 42 na 26 fps. Víc než základních 100 % by tak měli volit jen majitelé skutečně výkonných grafických karet s velkou rezervou.

Vyhlazování hran (MLAA)


Vyhlazování hran (MLAA) Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Kromě plnohodnotného vyhlazování je v ETS 2 implementovaná také technologie post processing vyhlazování. Konkrétně jde o režim MLAA a na věnci volantu i palubní desce je vliv vyhlazení dobře vidět. Na druhou stranu post processing vyhlazování mírně rozmazává celý obraz, což je dobře patrné především na jemné grafice tlačítek. MLAA však není tolik náročné na výkon počítače, po jeho zapnutí klesnul framerate z 33 na 27 fps.

Vysoký dynamický rozsah (HDR)


Vysoký dynamický rozsah (HDR) Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Efekt přesvícení neboli HDR z her dobře známe už mnoho let. ETS 2 v tomto ohledu není výjimkou, vypnutí HDR přineslo nárůst výkonu z 33 na 35 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning