The House of the Dead: Remake – návrat oživlých mrtvol
i Zdroj: Autor
Hry Článek The House of the Dead: Remake – návrat oživlých mrtvol

The House of the Dead: Remake – návrat oživlých mrtvol

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

14. 5. 2022 02:06 3

Seznam kapitol

1. Kdysi dávno 2. Živí mrtví 3. Test mrtvých a jak to správně hrát

Kdo se nám to škrábe z hrobu? Kdo nám to ze střechy spad? Mrtvé oči, shnilé tělo, to není můj kamarád! Nabijte zbraně, namažte tlačítka myši, budeme vraždit.

Reklama
Reklama

Osobně mám zombie hry a filmy rád. Obyčejně jde o masakrování oživlých shnilotin za doprovodu pochybného děje. Nejlepšími hrami poslední doby, kde kráčející lidožrouti dostávají sekerou po hlavě, jsou první a druhý díl Dying Light. Obrovský svět, hromady zbraní, spousta úkolů k řešení a mnoho mrtvol k porcování. A co se filmů týče, absolutní novodobá klasa je Úsvit mrtvých. Skupina přeživších matláků, nákupní středisko a mrtvolné hordy v okolí. Walking Dead nechme stranou, seriál sice má své světlé momenty, ale po dvou sériích se to klasicky stočilo k dramatu a patetické tragédii. A ano, vím že průkopníkem byl režisér George A. Romero se svým filmem Noc oživlých mrtvol (1968).

Ale posuneme se do zlatých devadesátek minulého století. V roce 1996 vydala SEGA první verzi The House of the Dead – THOTD – na herních automatech a se světelnou pistolí k tomu. V té době to byla absolutní zábava a krvavá řež, neboť hra byla přímo vytvořena pro kooperaci. S kámošem u automatu, pistole v rukou a řev typu „sundej támhle toho hajzla, já si beru tlusťocha“ a podobné heroické výkony byly čirou esencí manické pařby. Pokud jste zažili podobné bitky ve dvou a více lidech před jedním monitorem nebo televizí, tak víte o čem mluvím. Nezřídka takové sešlosti končily hromadnou rvačkou, řevem a vzájemným bičováním kabelem od joysticku.

Jak se dalo čekat, z původního THOTD se stal prodejní hit a automaty se prodávaly jako naducané koblihy. Recenzenti oceňovali skvělou grafiku, zničitelné prostředí a rychlou syrovou akci. Není divu, že hra byla potom předělána na konzoli Saturn (1997) a později na PC (1998). Oboje se trefilo do své doby, podobná hektická a krvavá řežba na trhu chyběla. Sám jsem ji na svém P-150 s 3Dfx pařil jako o život. O ten jsem i mnohokrát přišel (ve hře). Navíc jsme ještě byli celí pryč z té rychlosti a oslnivé grafiky, kterou boom akcelerátorů přinesl. Prostě nádhera. 

Ještě bych se měl zmínit, jak se vlastně THOTD hraje. Inu, dosti primitivně. Hlavní postava se pohybuje po předem připravené trase a hráč se stará jen o to, aby svým kvérem mířil na mrtvoly a nevraždil civilisty, kteří před nimi prchají. Vzhledem k tomu, že slintající zombie mají ve zvyku zjevovat se ze všech koutů a směrů, bývá míření tu a tam dost rozvášněné a chaotické. 

Zaklínačské reflexy a ukazováček na vysokém levelu se budou hodit. Některé plesnivé bestie vydrží dost zásahů a u bossů se bude z myši doslova kouřit (z hráče taky). A to je celá idea a náplň hry, mířit, pálit o sto péro a vydržet do konce. Což nebude tak dlouho trvat, jelikož dohráno je za půl hodiny, a to nekecám! 

Ehm ano a příběh tu je také. Zlý doktor vytvořil odpudivé kreatury, ty se dostaly ven a nastal bordel. Snoubenka hlavního hrdiny se do toho zamotala, tak frajer (ve skutečnosti jsou dva jsou to agenti vyšetřující doktorův výzkum) neměl na výběr a jel do temného doktorova sídla všechny postřílet. Konec. Celá koncepce je zkrátka poplatná původu na automatech a své době. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Pctuning