PCTuning Článek

TITAN X 12GB: projekt maximální výkon povolen!

Jan Holub
Jan Holub
9. 9. 2015 12:00 81 Sdílej:

Seznam kapitol

1. O výkon jde přece vždy až v první řadě! Válka s TDP 2. Flashování GM–200 a posunutí limitu TDP 3. Řešení jménem EVGA 4. Příprava před montáží chladiče 5. Demontáž referenčního chladiče
6. Montáž nového chladiče, stavba „sendviče“ 7. Poslední díl skládačky, chladič 8. Overclocking, 3DMark 9. Hry. Mini-srovnání referenčního Titan X vs „mkII“ 10. Zhodnocení přínosu přestavby

Dnes se podíváme na přestavbu referenčního Gigabyte Titan X na faceliftovanou a přetočenou verzi „mkII“. Pokud jste zvědaví, jaká úskalí skrývá taková výměna referenčního chladiče za výkonný ACX 2.0 od EVGA či flashování Biosu, který posune limity spotřeby, a zda se přestavba nakonec vyplatila, jste na správné adrese.

Reklama
Reklama

Protože je tento článek hlavně o přestavbě chladiče, vezmeme měření her velmi stručně.

Battlefield 4

Tato hra patří k mým oblíbeným. Však i kvůli této hře, přestavba Titana X z části začala, takže jsem byl na výsledek velmi zvědavý.

V recenzi Titan X od Adama Vágnera zde na pctuningu jsme se dozvěděli, že v testu Checkpoint v Singapuru dokázal Titan X držet prvenství se 62,7 FPS ve 2K ultra, zapnutým hbao a 4x msaa.

Battlefield 4 nastaven na maximální detaily , testovací úsek spuštěn...

A jak dopadl Titan X po přetaktování?

Battlefield 4: Singapur - průběh testovací sekvence ( FPS Counter vpravo dole)

Fraps - Singapur Checkpoint

Výsledky jsou více než dobré. Vidíme zde nárůst o 17,3 FPS. Jedná se však o náročnou testovací video sekvenci. Pokud vás zajímá výkon Titana X v průběhu reálného hraní, věnujte prosím pozornost videům níže. FPS Counter je v pozici pravého dolního rohu.

Průlet bojištěm různými bojovými prostředky, sniper kill

dvě C4 v akci :)

TDP kolem 95 % což s novým Biosem znamená tesně pod 400 W

Rezervy ještě máme dost pro příští test s vodním chlazením

Záběry jsou pořízeny z běžného hraní a slouží k ilustraci. Jistě jste si ve videu všimli zámku fps na 144 FPS. To je způsobeno aktivovaným G-Syncem, který vypínám pouze při extrémním testování. V případě, že bychom spustili BF4 bez tohoto zámku, uvidíme čísla hodně blízká 200 FPS, pochopitelně v nejméně náročných scénách hry.

Celkově bych hraní BF4 ve 2K s takto upraveným Titanem X popsal jako: TOTÁLNÍ OVERKILL

G-Sync lock je aktivní velmi často a v drtivé většině případů (započítaje všechny mapy) se hra pohybuje od 100–144 FPS kvůli již zmíněnému zámku.

Hraní se tak stává absolutním snem, bez jakéhokoli omezení.

Witcher 3

S Witcherem 3 to není vůbec jednoduché. V průběhu hraní a testování vycházela pro Witcher 3 celá řada patchů. Některé ovlivňovaly vizuální stránku hry a jiné měly dopad na výkon. My se na hru podíváme s aktuálním patchem 1.08 a zapneme si novou volbu Hair Works AA na úplné maximum.

Znovu upozorňuji, že Witcher 3 je testován možná až s zbytečně vysoko nastaveným NV Hair Works na aktuálním patchi 1.08. My ale určitě chceme vědět, jak moc  velký dopad to bude mít na FPS a zda takové zatížení vůbec Titan X „hratelně“ zvládne.

Spousta webů totiž s ohledem na AMD vs. Nvidia Hair Works problém testovalo hru s touto technologií vypnutou. Titan X však v našem testu podrobíme největší možné zátěži a volbu Hair Works zapneme a ještě navíc přidáme 8× Nvidia Hair Works AA.

UPOZORNĚNÍ: S takovým nastavením je už tato hra plynule hratelná ve 2K pouze a minimálně alespoň s jedním Titanem X OC, nebo 980TI OC (+1500MHz minimálně), a to i kdyby jste měli G-Sync. Pokud vás zajímá, na jakém řešení od AMD si zahrajete při stejném nastavení podobně, bude to asi chtít duální řešení.

Nvidia Hairworks totiž skutečně výrazným způsobem dává zabrat i Titan X.

Vypnutí HW přidá Titanovi X minimálně 15–20 FPS téměř v každé části hry. V případě AMD karet je tento krok bohužel nezbytnost a zřejmě i z toho důvodu, většina redakcí měřila tuto hru s Hair Works OFF.

My, ale změříme Witchera 3 se vším všudy!

Pro srovnání nasimulujeme referenčního Titana X jeho podtaktováním. Použiji tedy opět MSI Afterburer a nastavím Titana na hodnoty, které si pamatuji jako referenční u mého kusu (můj průměrný boost GPU bez přetaktování byl 1150 MHz).

Spustím Witcher 3 a budu dvakrát závodit po stejné trase až do cíle. Zjistíme tak rozdíl FPS mezi referenčním Titanem jak ho pamatuji, versus jeho novější přetaktovanou verzí „mkIIÓ. Důležité: Witcher 3 je stále nehratelný bez profilu, kde si nastavíte maximum předrenderovaných snímků na „1“ v ovládacím panelu Nvidia. Pokud to neuděláte, budete hrát i s Titanem X „trhaně“.

Závod začínám vždy po 18. hodině, kdy začíná být ve městě rušno. Zapadající slunce vytváří pěkné stíny a o to víc je celá scéna více náročnější. Muzikanti hrají, slunce zapadá a Zaklínač vyráží na noční lov.

Průběh závodu Witcher 3 1150/7000MHz, 1440p ULTRA, Hair Works ON + Hair Works AA 8×

Průběh závodu Witcher 3 1450/8000MHz, 1440p ULTRA, Hair Works ON + Hair Works AA 8x

Fraps průběh závodu Witcher 3

11 FPS je příjemný nárůst navíc. Pokud bychom vypnuli Nvidia Hair Works, získali bychom minimálně 15–20 FPS navíc. S G-Syncem jsem ale nikdy nebyl nucen Hair Works vypínat. Hra je stále krásně plynulá. 

A pokud Vás zajímá i průběh závodu ve Witcher 3 s VYPNUTÝM  Nvidia Hair Works, prohlédněte si video níže. Průměrně 74 FPS, minimum 62 FPS a maximem bylo 85 FPS

Průběh závodu Witcher 3 1450/8000 MHz, 1440p ULTRA, Hair Works - OFF

Fraps průběh

Pokud někdo tvrdí, že nevidí rozdíl mezi zapnutým a vypnutým Nvidia Hair Works, zaměřte se, prosím, ve videu na trofej upevněnou na boku koně a porovnejte s videem z testu „závodu“ kde je NV HW zapnuto. Rozdíl je jasný už jen tím, že chlupy na trofeji se s vypnutým HW odmítají i vůbec hýbat! A další detaily na sebe nenechají dlouho čekat.

Srovnání rozdílu HW zapnuto/vypnuto

Průměrných 74 FPS dokazuje, že s vypnutím Nvidia Hairworks jsme si polepšili o 17 FPS.

Bonusové video: Trocha smolného boje a zachráněná osada (detailní záběr na nastavení hry, FPS Counter v pravém dolním rohu)1440p ULTRA, Hair Works ON + Hair Works AA 8x

Witcher 3 ukázal, že na základních taktech Titana X byl pro mě se svými 46 FPS nehratelný.

Ukázalo se tak, že maximální grafické možnosti hry (Nvidia Hair Works) ve 1440p jsou tak neskutečně náročné, že přetaktování Titana X bylo pro mě vyloženě nutností. Hrani Witcher 3 s 57 FPS bylo o dost příjemnější.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning