Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Petr Diviš

Petr Diviš

21. 3. 2017 03:00 33

Seznam kapitol

1. Úvod – drsná krajina v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – V-Sync, FoV, korekce obrazu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – AO, detaily, kvalita textur 7. Vliv nastavení – AF, kvalita stínů, terén
8. Vliv nastavení – vegetace, rozmazání pohybu, dof 9. Vliv nastavení – kvalita pohledu, odlesky, paprsky 10. Vliv nastavení – rozptyl světla, odlesky, daleké stíny 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.

Reklama

Úvod – drsná krajina v pěkné grafice

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Ghost Recon Wildlands pochází od vývojářů ze studia Ubisoft Paris a vydavatelem hry je Ubisoft. Jedná se o další z řady her taktických stříleček z pohledu třetí osoby pojmenovaných Tom Clancy's Ghost Recon, které již vychází od roku 2001. Prvním dílem jste ve své době mohli potrápit své herní PC osazené oblíbenými Riva TNT2, GeForce 2 MX anebo i tehdejším dělem v podobě Geforce 2 Ultra s úžasnými 64 MB. Ve své době vypadala hra úžasně a grafika byla hodnocena velmi dobře.

Na Ghost Recon Wildlands máme k dispozici mnohonásobně výkonnější techniku a grafika hry se z původním dílem nedá ani srovnávat. Ale jak si vede po technické stránce nejnovější díl této série proti ostatním dnešním hrám? Na to se podíváme v dnešním rozboru.

Hru pohání engine z dílen Ubisoftu pojmenovaný jako AnvilNext. Jedná se o novou generaci enginu Anvil, který již byl základním stavebním prvkem pro hru Assassin's Creed (jedna z prvních a mála her podporující DirectX 10 API). Ghost Recon běží na dnes již prověřeném DX11 a podporuje i některé efekty Nvidia GameWorks. Také je přítomna protipirátská ochrana Denuvo.

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra je dostupná na PC přes službu Uplay a vyžaduje přibližně 50 GB prostoru na disku (složka se hrou). To je sice poměrně velké množství, ale vzhledem k rozloze hry to není nepochopitelné. Jedná se o asi největší a nejrozmanitější herní svět, jaký jsem kdy ve hrách s otevřeným světem viděl. Během testování jsem ani z daleka neprozkoumal celý svět a jen jsem zkusil projet téměř celou mapou – zabere to opravdu strašně moc času.

Poprvé jsem hru zkoušel na grafické kartě GeForce GTX 980 Ti osazené v sestavě Intel s procesorem Core i7-6700K. Detaily jsem samozřejmě nastavil na Ultra, i když mně hra najela s nastavením na velmi vysoké detaily. Po chvíli hraní jsem pochopil proč. I v 1920 × 1080 výkon hry na referenční GTX 980 Ti padal místy pod 30 fps. A rovnou mohu prozradit, že částečným viníkem byla i „malá“ videopaměť 6 GB. V těchto scénách docházelo k občasným skokům i na 20 % vytížení PCI-E (běžné je spíše něco kolem 1–5 %).

Nároky na paměť RAM byly také extrémní. Hra a běžné aplikace na pozadí (prohlížeč webu) vytížily paměť až k 16 GB zabraného prostoru, a tak na 16GB sestavách s deaktivovaným swapovacím souborem můžete narazit jako s Call of Duty v posledních dílech. Grafika však vypadala úžasně, a tak jsem tyto šílené nároky i celkem chápal. Po snížení detailů na původní velmi vysokou úroveň se však hra rozjela nad 60 fps a přitom se první pohled nic zásadního nezměnilo. Doprovodné screenshoty, které můžete vidět v této kapitole, jsem ale pořídil při nastavení Ultra na Geforce GTX 980Ti i za cenu nižších fps.

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Na sestavě AMD jsem narazil hlavně kvůli velikosti paměti RAM. Zde se hra i na vysoké detaily zasekávala a swapovala na disk (v tomto případě pomalé HDD). Až na střední textury se hra chovala celkem kultivovaně, ale záseků jsem se nezbavil. Asi hra vyžaduje SSD disk pro hladký chod streamingu textur.

Poslední grafická karta v rozboru – MSI GeForce GTX 960 Gaming ukázala, že 2 GB videopaměti jsou již dnes žalostně málo a opravdu stačí na spuštění hry jen na nízké, maximálně střední detaily textur. Při vyšších nastaveních už výkon strmě klesal dolů a hlavně místy i nepěkně kolísal. Grafickou kartu se 2 GB paměti už lze dnes považovat jen za opravdu základní low-end. Hru si na ní zahrajete ve výrazně horších detailech povrchů. S výkonem grafického čipu nebyl problém, u ostatních nastavení by zvládala i vysoké detaily velice dobře a samotné GPU GTX 960 by na hraní stačilo. Jen musíte vlastnit 4GB model.

Po pár uhraných misích a pořízených screenshotech, mohu tvrdit, že grafická stránka hry je úžasná. Krajina je zpracována opravdu realisticky a vypadá to na hru s asi nejrealističtější grafikou krajiny, jakou jsem zatím hrál. Ovšem také asi nejnáročnější.

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama