Mad Games Tycoon – šílená zábava s partou workholiků | Kapitola 4
Seznam kapitol
Snili jste někdy o tom, že světu představíte svou vlastní hru? A propadli jste kouzlu tycoonů? Potom musíte mít i tuto hru. Mad Games Tycoon je totiž mnohem rozlehlejší a zábavnější než jakákoliv hra na vývojáře, kterou jsme kdy hráli a i na Steamu její hodnocení od hráčů předčí většinu moderních áčkových titulů.
Vývojářský úsek může sestávat z jednoho až několika desítek pracovních míst, které představují pracovní stoly. K těmto stolům automaticky usedají pracovníci přidělení do úseku vyvíjení.
Ve vývojářském úseku dostává vaše hra konkrétní obrysy. Právě zde vyberete, jaký žánr chcete vyvíjet a jakému tématu hru podřídíte. Oproti dalším hrám tohoto typu přitom máte k dispozici vždy dvojí volbu – kromě žánru tedy můžete zvolit subžánr, například logická plošinovka – a kromě ústředního tématu ještě téma doplňkové, tedy například postapokalyptická hra se zombie.
Jelikož žánrů je k dispozici několik desítek a herních témat ještě více, rozprostírají se před vámi dokonalé kombinační orgie. Něco dáte dohromady z hlavy, na něco však budete potřebovat trošku toho zkoumání.
Každou hru můžete podpořit svým vlastním enginem (vyvíjí se taktéž ve vývojářském úseku) a protipirátskou ochranou. Všechny hry nakonec vyladíte za pomoci táhel s preferencemi (má být hra spíše dlouhá nebo se soustředit na příběh/má být hezká nebo nabízet více funkcí atd.), vyberete podporované jazyky (čím více jazyků, tím větší dosah hry, ale také vyšší náklady) a platformy, pro něž budou hry vyvíjeny a šup s nimi mezi distributory (a potažmo i na trh mezi zákazníky).
V tomto směru je třeba dodat, že za licence na nové herní zařízení platíte docela velké peníze, nehledě na to, že technologie se neustále vyvíjí, takže musíte soustavně hlídat podíl na trhu jednotlivých herních zařízení a jejich obsazení jinými hrami (čím více her na dané zařízení vyšlo, tím horší prodeje, což se ještě dále umocňuje v případě, kdy vydáte hru ve stejném žánru nebo dokonce se stejným tématem).
Jednou z možných cest úspěchu je nákup herních licencí, kdy vyvinete třeba hru s motivem Hvězdných Válek (názvy klasických děl jsou zde jako obvykle zkomoleny). Popřípadě můžete sáhnout do svého vývojářského šuplíku a vytvořit pokračování již vydané hry, díky čemuž si nahrabete několik bodů oblíbenosti, ještě než se dostanete do prodeje.