Mad Games Tycoon – šílená zábava s partou workholiků | Kapitola 7
Seznam kapitol
Snili jste někdy o tom, že světu představíte svou vlastní hru? A propadli jste kouzlu tycoonů? Potom musíte mít i tuto hru. Mad Games Tycoon je totiž mnohem rozlehlejší a zábavnější než jakákoliv hra na vývojáře, kterou jsme kdy hráli a i na Steamu její hodnocení od hráčů předčí většinu moderních áčkových titulů.
Jakmile se vaše studio trošku rozroste, budete muset řešit i spoustu dalších věcí. Tak třeba svoje dobré jméno, dobré prodeje, nebo výrobu CD a herních konzolí.
Péče o zákazníka
Základním prvkem dobrých vztahů se zákazníky je úsek péče o zákazníka. V tomto úseku se lidé starají o dobré jméno společnosti prostřednictvím různých akcí, například rozdáváním her zdarma, dny otevřených dveří, průzkumy trhu po telefonu nebo pořádání online turnajů o hodnotné ceny.
Dobrý úsek péče o zákazníka produkuje nové fanoušky, kteří jsou potom dobrým odbytištěm pro vaše nové hry. Dobrý úsek péče o zákazníka se navíc podílí na dobrém jménu společnosti, které pak může být násobitelem prodejů jakéhokoliv vyvinutého projektu.
Marketing
Mezi hráči je marketing (především takový ten přehnaný a lehce nečestný, jako jsme zažili třeba u No Man’s Sky) značně nepopulární, ale Mad Games Tycoon vám brzy vysvětlí, že bez dobrého marketingu to vývojáři mají hodně těžké. Dobře načasovaný marketing dokáže několikanásobně zvýšit prodeje dané hry a prodloužit čas, který ji vydavatel nechá na trhu.
Správně načasovaná a vedená marketingová kampaň tak dokáže udělat trhák i z průměrného titulu. Jde to, ale posléze utrpí vaše dobré jméno, které se špatně očišťuje. Vše je tedy o vyvažování risku a odměny a vůbec o dobrém plánování.
Mezi marketingové kampaně patří reklama v rádiu, reklama v televizi, reklamní plakáty, reklamní letáky, reklama v novinách a reklama v mezinárodním magazínu. Každá z těchto reklam stojí jiné peníze a každá má jiný dosah, ale to je asi jasné.