Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!
Článek Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!

Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!

Jan Preclík

Jan Preclík

13. 5. 2019 10:00 8

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Příběh Rage universa 3. Plná pustina questů versus hlavní dějová linka 4. Projektové upgrady 5. Upgrady v archách
6. Bojový arzenál rangerů 7. Pustina není jen vyprahlá půda 8. Úžas střídá šílenství 9. Závěr

Tak jsme se dočkali. Po osmi letech přichází Avalanche studios ve spolku s ID Software s druhým dílem postapokalyptické singleplayerovky Rage, brutální akční FPS hry s prvky RPG. Zbystřit by měli fanoušci devadesátek a pecek jako Doom a Mad Max, tato hra je totiž jejich perfektním průsečíkem. A výsledkem je šílená jízda, která stojí za to!

Reklama
Reklama

id Software je pojem, který navždy zůstane zarytý v mozkových ramkách všech PC hráčů, kteří vyrůstali v devadesátých letech. Jejich tituly Wolfenstein 3D a Doom, které vyšly na počátku devadesátých let, je proslavily a staly se základním stavebním vzorem pro všechny akční FPS řežby od tehdejší doby až po současnost. id Software už tehdy vymyslel legendární pojem pro síťovou PVP řežbu – Deathmatch.

Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!

První dva díly Doomu se ostatně těší oblibě i dnes, a to od vydání prvního dílu uběhlo neuvěřitelných 25 let. Marně pátrám v paměti, zda se nějaká jiná hra stala takovou modderskou modlou jako právě tahle akce. Nakonec Doom byl fanoušky portnutý i na kalkulačku, v paměti mi utkvěl i článek o šíleném modderovi, který si Doom nahrál do navigace svého Porsche 911 a hrál jej pomocí volantu a pedálů. Trochu nepraktické, ale přesto možné. Další divoké porty Dooma na všech možných zařízeních můžete omrknout v tomhle videu.

Mezi těmito zaručenými trháky, jejichž více či méně dobrá pokračování vydělala ohromné balíky peněz, byl první Rage v době vydání nenápadným titulem, jehož hlavní předností byla bezesporu grafika. Schopnost id Softu vymáčknout z tehdejší výpočetní síly konzolí po grafické stránce maximum byla neuvěřitelná. Hráči na PC už ze hry tak nadšení nebyli – vše bylo podřízeno tomu, aby hra zvládala běžet na 60 fps i na slabších kartách a silnější kvůli zámku na 60 fps běžely jen na půl plynu.

Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!

V době vydání prvního dílu bohužel srážely hodnocení titulu podstatné množství bodů bugy, kvůli nimž bylo problematické hru vůbec hrát. Výrobci grafik tak museli aktualizovat ovladače, i přesto byl ale problém se spouštěním, nemluvě o množství bugů v samotné hře. Než se celá situace stabilizovala, první Rage upadl v zapomnění, což je trochu škoda.

Po osmi letech se ale Rage vrací, aby dovyprávěl příběh z postapokalyptické budoucnosti. Dlouhé čekání, které se nepochybně i kvůli čtvrtému dílu Dooma protáhlo, se rozhodně vyplatilo. Rage 2 totiž, stejně jako ostatní hry, na kterých id Software pracovalo, běží na Vulcanu, takže je hra parádně svižná a dosahuje vysokých FPS i při ultra detailech ve 2K rozlišení. Z Doomu si přebrala i celý herní styl a dynamiku.

Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!

Abych nepřipisoval veškeré kvality pouze id Software, je nutné zmínit i společnost Avalanche Studios, která vyvinula dodnes nejuznávanější verzi moderního Falloutu – spin off New Vegas. Hra běží na Apex Enginu vyvinutém právě tímto studiem. Když se id Software s Bethesdou bavili o druhém dílu, požádali o pomoc se sandboxovým světem právě Avalanche Studios, kteří se tou příležitostí naprosto nadchli. A tohle spojení tří gigantů zafungovalo naprosto perfektně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning