Stronghold 3 — strategický středověk v pěkné grafice | Kapitola 6
Seznam kapitol
Třetí Stronghold se měl po několika neúspěšných pokračováních stát hitem a návratem série ke kořenům. Hra je však plná bugů a výsledek je značně rozporuplný. Co se povedlo, je alespoň technická stránka hry – Stronghold 3 totiž používá stejný engine jako RPG ArcaniA: Gothic 4 a grafika vypadá na pohled opravdu skvěle.
Protože jsou nároky na výkon grafické karty při nejvyšším nastavení detailů vysoké, bude muset většina zájemců o třetí Stronghold nastavení o něco snížit. Jako vždy jsem proto jednotlivé položky prošel a zjišťoval jejich vliv na výkon a vizuální vzhled hry. K měření výkonu jsem použil grafickou kartu nVidia GeForce GTS 450 v rozlišení 1680 × 1050 px.
Shadow Quality
První nastavení se týká stínů. Po jeho snížení se u stínů značně sníží kvalita (začnou být velmi hrubé a nepřesné), úplně se však nevypnou. Naopak vliv na výkon je vysoký, po snížení vyletěl framerate z 22 na 41 fps!
Water Detail
Rozdílů v kvalitě vody na nejnižší/nejvyšší nastavení jsem si nevšiml, taktéž se nezměnil ani framerate.
Terrain Detail
Snížení nastavení terénu pouze změnilo texturu země v zadní části scény, což přineslo nárůst výkonu o dva snímky za sekundu.