Stronghold 3 — strategický středověk v pěkné grafice | Kapitola 7
Seznam kapitol
Třetí Stronghold se měl po několika neúspěšných pokračováních stát hitem a návratem série ke kořenům. Hra je však plná bugů a výsledek je značně rozporuplný. Co se povedlo, je alespoň technická stránka hry – Stronghold 3 totiž používá stejný engine jako RPG ArcaniA: Gothic 4 a grafika vypadá na pohled opravdu skvěle.
Dynamic Lights
Vypnutí dynamických světel hru úplně přepne do renderování při statickém osvětlení, čímž přijdete o všechny stíny a velkou část atmosféry. Na druhou stranu se po vypnutí zvýšil výkon z 21 na 39 fps.
SS Ambient Occlusion
Ani ve Strongholdu nechybí moderní efekt Ambient Occlusion přidávající na množství míst minoritní stíny. Po snížení poskočil výkon z 23 na 29 snímků za sekundu.
Rim Lightning Effect
Dalším nastavením je Rim Ligtning, efekt nasvícení okrajů objektu (viz obrázky na Googlu). Ve hře jsem ale tento efekt nikde nenašel, vyšší světlost scény s vypnutým efektem je daná dynamicky se měnícím počasím bez možnosti hru pozastavit. Výkon se při změně nastavení nezměnil.