Hrátky s Unreal Engine VIII: Můj dům, můj hrad
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Hrátky s Unreal Engine VIII: Můj dům, můj hrad

Hrátky s Unreal Engine VIII: Můj dům, můj hrad

Aleš Ulm

Aleš Ulm

15. 10. 2010 03:00 7

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Když textura, tak vlastní… 3. Je to plné… textur! 4. Tajemné hlubiny editoru materiálů
5. Budiž (dynamické) světlo! 6. Víc! Víc hrátek se světly! 7. Skript: co, jak, kde

Minulý značně teoretický díl našeho seriálu zakončil zběžné seznámení se základními funkcemi UDK editoru a jeho součástí. Dneska už začneme pracovat na konkrétním projektu a jako základ vystavíme našemu virtuálnímu hrdinovi útulný domov. Vylepšíme ho vlastními texturami a také pěkně osvětlíme. Příště ho pak vypustíme i dále.

Reklama

První díl série Hrátky s Unreal Engine - Část I: První krok do nereálna najdete zde.
Druhý díl Hrátky s Unreal Engine - Část II: Příběh dvou místností najdete zde.
Třetí díl Hrátky s Unreal Engine Část III: Konec modrobílých kachlíků najdete zde.
Čtvrtý díl Hrátky s Unreal Engine Část IV: Skriptujeme s Kismet najdete zde 
Pátý díl Hrátky s Unreal Engine Část V: Trocha pohybu neškodí najdete zde
Šestý díl Hrátky s Unreal Engine VI: Kamera, akce, jedem… najdete zde
Sedmý díl Hrátky s Unreal Engine VII: Klid před bouří najdete zde
Osmý díl Hrátky s Unreal Engine VIII: Můj dům, můj hrad najdete zde
Devátý díl Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí najdete zde
Desátý díl Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha najdete zde 

Buďte zdrávi, příznivci Unreal Enginu a UDK. Setkáváme se už po osmé a já tak trochu doufám, že po minulém (značně teoretickém) díle stále ještě v relativně hojném počtu.

Zmíněný text nám poslouží jako odrazový můstek pro skok do světa skriptování, kterému budeme odteď věnovat vždy menší část každého dílu. Ve fóru se vzápětí po jeho zveřejnění objevily polemiky na téma, zda je přítomnost skriptování v našem seriálu vůbec nezbytná a žádoucí. Je pravda, že popis skriptování „zabírá“ místo na úkor popisu praktických postupů v editoru, je však nezbytný pro to, co je cílem celého našeho seriálu – totiž aby byl jeho čtenář schopen vytvořit si svou vlastní úroveň se všemi základními prvky jako jsou modely, světla, zvuky, ale i třeba navigace v prostoru (pathfinding) a tuhle úroveň „rozžil“ dle svých představ. Aby byl schopen nastavit si kameru, jakou potřebuje, vytvořit základní inventář či dialogový systém. A tohle bez znalosti skriptování opravdu bohužel nelze.

Hrátky s Unreal Engine VIII: Můj dům, můj hrad
i Zdroj: PCTuning.cz


Vyvíjení vlastní hry v UDK i na iPhone a iPad? Dle kvality techdema již brzy…

Těm z vás, kteří se na skriptování dívají jako na zbytečnost, můžu slíbit, že i pokud budete části věnované skriptu ignorovat, naleznete zde jistě řadu užitečných rad a postupů. A jestli váháte, zda to s tím skriptováním přece jen nezkusit, mám pro vás dobrou zprávu. Rozhodně nepojedeme ve stylu učebnic – s vyjmenováním všech možných postupů, abyste si, až budete takový potřebovat, nebyli schopni vybavit či použít ani jeden z nich. Ne. Vletíme do toho pěkně po hlavě a začneme rovnou upravovat hotové kusy skriptu a na nich si ukazovat, co jsme vlastně způsobili a vysvětlovat, jak jsme toho dosáhli. To je totiž to, co vás bude dlouho zajímat nejvíc. Díky tomuhle postupu si třeba už v příštím díle zprovozníme přepínání mezi několika druhy kamer.

Hrátky s Unreal Engine VIII: Můj dům, můj hrad
i Zdroj: PCTuning.cz


A takhle by to mohlo jednou vypadat

Dnešním dílem začínáme vytvářet vlastní hru. V tuhle chvíli už byste měli být schopni stvořit základní obydlí pro svého hrdinu. Pokud ho ještě nemáte, učiňte tak. V tomto díle si ho vylepšíme pomocí importu vlastních textur a trochu oživíme ukázkou práce se světly. Takže ho připravte co nejlepší, ať se máme kam vracet, až se vydáme v příštím díle hledat dobrodružství za jeho zdi!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama