HyperX Cloud III – refresh oblíbených sluchátek střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz
Herní příslušenství Recenze HyperX Cloud III – refresh oblíbených sluchátek střední třídy

HyperX Cloud III – refresh oblíbených sluchátek střední třídy | Kapitola 4

Jan Preclík

Jan Preclík

18. 7. 2023 08:00 8

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Unboxing 3. Software 4. Dojmy z používání a závěr

HyperX po osmi letech přichází s novým modelem sluchátek střední třídy své dceřinky HyperX. Z historie jsme zvyklí na velmi slušné zvukové podání, kterým šrámy na kráse způsoboval pouze ovládací software. Předvede letošní model sluchátek nějaké výraznější inovace, nebo je to rebranding už tak slušného headsetu?

Reklama

Když testuji sluchátka, vždy mne nejprve zajímá jejich interpretace hudby. Na sluchátka střední třídy si Cloud III v nevedou vůbec špatně. Basy mají sice o něco prokreslenější, ale nejsou tak silné jako v případě předchozí generace. Samozřejmě mluvím o režimu při zapnutém ekvalizéru v režimu Bass Boost. Bez ekvalizéru jsou basy méně výrazné, spíše ploché. Pokud hledáte headset s perfektním podáním hudby s parádně prokreslenými basy, středy i výškami, pak budete muset sáhnout hlouběji do kapsy. V této cenové relaci ovšem neurazí a když to řeknu blbě, z hlediska poměru cena / výkon reprodukují hudbu velmi slušně. Jsem holt zmlsaný dražšími modely a denním používáním Samsung Galaxy Buds 2 pro, jejichž kvalita i cena je z úplně jiné planety. Ostatně při psaní těchto řádků poslouchám ve třetích Cloudech rockovou hudbu a vůbec mě její reprodukce neuráží. Akorát by mohl být zvuk prokreslenější a hlasitost o pár decibelů výš. Narozdíl od buds ale měniče Hyperx nemám zaražené hluboko do mozku.

HyperX Cloud III – refresh oblíbených sluchátek střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Při hraní kompetitivních FPS nemohu sluchátkům vytknout absolutně nic. Oproti Cloud II jsou slyšet kroky o poznání výrazněji a trackování nepřátel je jednodušší. Kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak chůze je slyšet, jako by nepřátelé po mapě pobíhali na podpatcích. Přitom však kroky stále znějí přirozeně (zvukové podání se opravdu špatně popisuje). A o to přece u herních headsetů jde především. Každá výhoda se počítá. U singlovek zase spíše oceníte o něco prokreslenější podání zvuku, než tomu bylo u dvojkových cloudů. Hudební podkres ve čtvrtém Diablu absolutně nemá chybu a krásně doplňuje kosení různorodých monster. Nevšiml jsem si jediného rušivého elementu, jediné frekvence, kterou by sluchátka měla problém vyjádřit. Vyšší přítlak navíc parádně odhluční okolí. I bez zvukového doprovodu přestanete vnímat řev dětí a zoufalé nářky manželky, že je na všechno věčně sama.

HyperX Cloud III – refresh oblíbených sluchátek střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Co se mikrofonu týká, kamarádi z discordu si stěžovali, že mám robotický hlas. Jakmile jsme ovšem Discord poladili a stáhli hlasitost mikrofonu v Ngenuity na 60 %, hlas byl dokonale čistý. Zřejmě šlo o kombinaci obojího. Když jsem testoval mikrofon sám na sobě v Microsoft Teams, všechno bylo v pohodě a namísto Bendera z Futuramy zněl hlas linoucí se z microsoftích serverů jako ten můj. S nastavením mikrofonu v nějakých aplikacích je třeba si jednoduše pohrát. Maličko nevýhoda, každopádně po tuningu nahrává mikrofon krásně čistě. Jen škoda, že chybí již zmíněný noise cancelling. 

Ale abych jen nechválil, zde je pár negativ. Nevím, jestli je to tím všudypřítomným vedrem, ale v náušnících se mi výrazně potí uši už tak po hodině. Větší přítlak je sice fajn, co se odhlučnění týká, ale mě osobně začala být sluchátka po pár hodinách hraní nepohodlná a musel jsem si dát pauzu. Aspoň jsem měl důvod vdechnout před zabíjením bosse trochu nikotinu. Zásadní za mě ovšem je absence funkcí noise cancellingu a nemožnost ladit game – chat balance. To je ale nejspíš můj problém, jelikož jsem zhýčkán dražším modelem HyperX Cloud Flight S, který tyto funkce má. Když se svezete v Mercedesu, tak se vám taky špatně přesedá do Superba. 

Headset můžete zakoupit za cenu 2799 Kč v decentní černé barvě třeba na CZC.cz, pokud máte raději trochu extravagance, můžete sáhnout po černočervené variantě tamtéž

Za poskytnutí nového modelu Hyperx Cloud III děkujeme českému zastoupení firmy HyperX. 

HyperX Cloud III – refresh oblíbených sluchátek střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Verdikt

HyperX Cloud III rozhodně představují upgrade oproti starší generaci. Slušně reprodukují hudbu, skvěle se s nimi hrají zejména kompetitivní FPS, a to nejen díky vyladěnějšímu podání kroků, ale také díky DTS prostorovému kodeku. Silnější přítlak sice perfektně odhluční rušné okolí a ve své podstatě o něco zesílí reprodukci měničů, na druhou stranu se kvůli většímu přítlaku více potí uši. Díky různým možnostem připojení k zařízení nabízí širokou škálu využitelnosti s různými zařízeními (kompatibilita s playstationy, xboxy, ale i se Steam Deckem či mobilem). Asi není důvod zbavit se předchozí generace a koupit novou. Pokud ale hledáte slušný headset za rozumné peníze, mohu Cloudy III doporučit. V dané cenové hladině jde o velmi slušný headset střední třídy, se kterým rozhodně nešlápnete vedle.

Co se nám líbí a nelíbí?

Dostatečně dlouhý kabel
Bohaté možnosti připojení – USB-A, USB-C i jack 3,5 mm
O něco větší přítlak oproti předchozí generaci, krásně odhluční okolí
Čistší zvuk mikrofonu
Prokreslenější, ač méně výrazné basy
Výrazně znějící kroky při hraní kompetitivních FPS
Mikrofon bez molitanu
Ovládací prvky na sluchátkách namísto kabelu
Mikrofon nehyzdí molitanový kryt
Dtsx Spatial Sound
Chybějící funkce oproti dražším modelům
Mohly by hrát o maličko hlasitěji (hlavně při poslechu hudby)
Na discordu mikrofon vyžaduje ladění
Mohou se potit uši
HyperX NGENUITY appka snad nikdy nebude odladěna
Balení neobsahuje náhradní náušníky ani pytlík na sluchátka
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama