Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 1. 2010 03:00 103

Seznam kapitol

1. Počítačová grafika aneb evoluce před očima 2. Wolfenstein 3D (1992) 3. Doom (1993) 4. Quake GL (1996) 5. Unreal (1998) 6. Quake III Arena (1999) 7. Max Payne (2001) 8. Serious Sam The Second Encounter (2002) 9. Unreal Tournament 2003 (2002) 10. Command & Conquer Generals (2003) 11. Far Cry (2004)
12. Doom 3 (2004) 13. Half-Life 2 (2004) 14. F.E.A.R. (2005) 15. The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006) 16. Crysis (2007) 17. Bioshock (2007) 18. Assassins Creed 19. Grand Theft Auto IV (2008) 20. Anno 1404 (2009) 21. ArmA II (2009)

Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.

Reklama
 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

Zatímco Max Payne a Serious Sam nějaký přelom v počítačové grafice neznamenaly, očekávání od Epic Games a jejich enginu Unreal Engine 2 se naplnila. Nejprve America's Army a poté Unreal Tournament 2003, který po nějaké době opět vyrazil dech. Epic si na novém herním enginu nechal záležet nadopoval jej těmi nejnovějšími technologiemi v podobě DirectX 8. Dynamické stíny, na svou dobu nevídané rozlišení textur a detailnost objektů (přes 100 000 polygonů na scéně), ragdoll fyzika, s tím vším neměl Unreal Engine 2 problém. Samozřejmě na maximální detaily jste museli mít odpovídající hardware, ale vývojáři si engine oblíbili a běží na něm třeba SWAT 4, Thieft: Deadly Shadows, nebo Red Orchestra. Novější verzi enginu 2.5 využívá samozřejmě také populárnější pokračování UT 2004, ve kterém se objevila třeba podpora 64bitových Windows (Unreal Engine 2 však může běžet také na herních konzolích).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama