Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 4
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
Po vydání Dooma vydali id Software ještě jeho pokračování Doom II a podobně laděné hry Heretic a Hexen. Potají se však připravovali na další bombu, která přišla roku 1996 a znovu explodovala v lednu 1997. V devadesátém šestém šlo o regulérní vydání hry Quake, jednoho z prvních plnohodnotných 3D titulů. Už to byla obrovská revoluce sama o sobě, jenže hra stejně jako všechny soudobé tituly podporovala pouze softwarovou akceleraci a o výpočty grafiky se tedy staral pomalý procesor. Grafika proto měla velmi nízké rozlišení. To se změnilo právě na jaře 1997, kdy id Software vydal novou verzi hry nazvanou GL Quake. Screeny z této verze jsou o pár řádků nad vámi a kdo mohl Quaka hrát v jeho GL verzi, ten zažíval doslova grafické orgie. GL Quake totiž měl kód hry přepsaný do API OpenGL, aby jej mohly akcelerovat první grafické karty pod operačním systémem Windows 95. Velký tahák to byl třeba pro investici do prvních Voodoo karet od společnosti 3dfx.